28 114 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är ingen som skrivit vad jag vet att piloterna eller piloten måste vara aktiv i tjänstgöring... Eller?F fsn skrev:
Alltså har vissa tydligen slagit på stora trumman och missat att det finns utbildade piloter som ej längre tjänstgör, dessa väljer själva om de vill deltaga eller ej..
Och för rätt summa så är jag övertygad om att det sker..
enkelt..
Nja det räcker att Ryssland ser till att varken Ukraina eller de exporterar vete till Egypten..D Derbyboy skrev:
brödkravallerna 1977 fick 70 personer att mista livet..80% av landets vete kommer från import.. från dessa länder och bröd är 60 % subventionerat...
Varför ger vi inte bara dig en direktlinje till Ukrainas militärledning så är ju det här kriget över inom kort.Maskintok skrev:
Om inte Trump hinner först med sin "klistra kinesiska dekaler på bombplan"-idé förstås. Han verkar faktiskt vara ännu duktigare militärstrateg än dig
https://edition.cnn.com/2022/03/07/politics/donald-trump-ukraine-china-russia/index.html
Vad hade mitt inlägg med det du nu påstår att göra?R RoAd skrev:
Du skulle dock bli förvånad vad jag skulle kunna bidra med i Ukraina...
Men det var inte det som var frågan..
utan om dessa piloter..
Vart har skoge lagt fram ett faktapåstående?P pmd skrev:
i att någon nation skulle ha Jas gripen plan?
ja följer man Google så kan man få såna svar.. Vilket om man läser länken som skoge visade.. ger svaret att Botswana ansåg att affären var i hamn och avklarad.. Men inte Sverige... Så viss förvirring rådde nog där..
Utan regelbundet flygande i närtid har inte en stridspilot något större stridsvärde. De måste upprätthålla sin kompetens regelbundet.Maskintok skrev:
Men framförallt så sker inte krigande med flygplan nuförtiden på liknande sätt som för 110 eller 80 år sen. Det är mycket stor skillnad. Flygplanen behöver vara integrerade i ett stridsledningssystem, till att börja med. Det ställer vissa krav på flygplanens utrustning och på piloter som har övat ordentligt i det systemet.
Nä, glöm nu Bigglesfantasierna och börja fundera på vad vi kan göra istället.
vem har avsett 80-110 år sedan?P pmd skrev:Utan regelbundet flygande i närtid har inte en stridspilot något större stridsvärde. De måste upprätthålla sin kompetens regelbundet.
Men framförallt så sker inte krigande med flygplan nuförtiden på liknande sätt som för 110 eller 80 år sen. Det är mycket stor skillnad. Flygplanen behöver vara integrerade i ett stridsledningssystem, till att börja med. Det ställer vissa krav på flygplanens utrustning och på piloter som har övat ordentligt i det systemet.
Nä, glöm nu Bigglesfantasierna och börja fundera på vad vi kan göra istället.
en pilot som flugit säg mig under utbildning men sedan Inte valt att stanna i militära har fortfarande utbildningen i ryggen inom rimliga år..