Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Har dessutom svårt att se hur ryssarna skulle kunna invadera Egypten.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
så du tror att en pilot som en stat plöjt ner många miljoner i skulle få lov att äventyra sitt lands säkerhet och glida iväg och kriga nån annan stans samtidigt som piloten i fråga är anställd i flygvapnet i ett annat land. Tänk om..
Det är ingen som skrivit vad jag vet att piloterna eller piloten måste vara aktiv i tjänstgöring... Eller?

Alltså har vissa tydligen slagit på stora trumman och missat att det finns utbildade piloter som ej längre tjänstgör, dessa väljer själva om de vill deltaga eller ej..
Och för rätt summa så är jag övertygad om att det sker..

enkelt..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
D
Men det e klart, de skulle kanske bränna av några kärnvapen mot Kairo som hämnd…
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
D Derbyboy skrev:
Men det e klart, de skulle kanske bränna av några kärnvapen mot Kairo som hämnd…
Nja det räcker att Ryssland ser till att varken Ukraina eller de exporterar vete till Egypten..
brödkravallerna 1977 fick 70 personer att mista livet..80% av landets vete kommer från import.. från dessa länder och bröd är 60 % subventionerat...
 
R
P
Maskintok skrev:
Den som lägger fram sin åsikt har inget mer intresse än att framföra sin åsikt..
Det är skillnad på en åsikt och ett faktapåstående.
 
F
R RoAd skrev:
Om inte Trump hinner först med sin "klistra kinesiska dekaler på bombplan"-idé förstås. Han verkar faktiskt vara ännu duktigare militärstrateg än dig ;)

[länk]

Njaaaa. Lets call it a draw.
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Varför ger vi inte bara dig en direktlinje till Ukrainas militärledning så är ju det här kriget över inom kort.

Om inte Trump hinner först med sin "klistra kinesiska dekaler på bombplan"-idé förstås. Han verkar faktiskt vara ännu duktigare militärstrateg än dig ;)

[länk]
Vad hade mitt inlägg med det du nu påstår att göra?
Du skulle dock bli förvånad vad jag skulle kunna bidra med i Ukraina...
Men det var inte det som var frågan..
utan om dessa piloter..
 
F
Maskintok skrev:
Vad hade mitt inlägg med det du nu påstår att göra?
Du skulle dock bli förvånad vad jag skulle kunna bidra med i Ukraina...
Men det var inte det som var frågan..
utan om dessa piloter..
Upplys alla nyfikna. Exakt vad skulle du kunna bidra med i Ukraina?
 
P
skoge skoge skrev:
Det är inte så säkert...ex svenskar som stred i SS-division Wiking var välkomna tillbaka i svenska armén efter kriget,de hade fått erfarenhet som var värdefull för svenska armén
Var har du sett att de var välkomna tillbaka i svenska armén?
 
P
P pmd skrev:
Det är skillnad på en åsikt och ett faktapåstående.
Vart har skoge lagt fram ett faktapåstående?
i att någon nation skulle ha Jas gripen plan?
ja följer man Google så kan man få såna svar.. Vilket om man läser länken som skoge visade.. ger svaret att Botswana ansåg att affären var i hamn och avklarad.. Men inte Sverige... Så viss förvirring rådde nog där..
 
P
F fsn skrev:
Upplys alla nyfikna. Exakt vad skulle du kunna bidra med i Ukraina?
Det du.
;)
får väl se om det blir inkallelseorder så blir det isåfall samma sak här:cool:
 
P
F fsn skrev:
Upplys alla nyfikna. Exakt vad skulle du kunna bidra med i Ukraina?
Exakt?
vilja eller redovisningsplikt?
 
P
Maskintok skrev:
Nja det vete tusan.
Däremot finns det säkert pensionerade piloter som fortfarande kan flyga..
Dessa har varken nationen eller dess militär något att säga till över.
Utan regelbundet flygande i närtid har inte en stridspilot något större stridsvärde. De måste upprätthålla sin kompetens regelbundet.

Men framförallt så sker inte krigande med flygplan nuförtiden på liknande sätt som för 110 eller 80 år sen. Det är mycket stor skillnad. Flygplanen behöver vara integrerade i ett stridsledningssystem, till att börja med. Det ställer vissa krav på flygplanens utrustning och på piloter som har övat ordentligt i det systemet.

Nä, glöm nu Bigglesfantasierna och börja fundera på vad vi kan göra istället.
 
  • Gilla
bakterie och 2 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Utan regelbundet flygande i närtid har inte en stridspilot något större stridsvärde. De måste upprätthålla sin kompetens regelbundet.

Men framförallt så sker inte krigande med flygplan nuförtiden på liknande sätt som för 110 eller 80 år sen. Det är mycket stor skillnad. Flygplanen behöver vara integrerade i ett stridsledningssystem, till att börja med. Det ställer vissa krav på flygplanens utrustning och på piloter som har övat ordentligt i det systemet.

Nä, glöm nu Bigglesfantasierna och börja fundera på vad vi kan göra istället.
vem har avsett 80-110 år sedan?
en pilot som flugit säg mig under utbildning men sedan Inte valt att stanna i militära har fortfarande utbildningen i ryggen inom rimliga år..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.