Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Det är alltid i den som frågar efter mer information eller bevis intresse att få just detta.

Den som lägger fram sin åsikt har inget mer intresse än att framföra sin åsikt..

Så vill man inte själv söka efter detta så har inte den som lägger fram sin åsikt någon som helst redovisningsskyldighet.
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
P
D Derbyboy skrev:
absolut, Ryssen skulle nog bli galen om det dök upp en riktigt stark alliansfri militärmakt som landet saknade koppling till, exempelvis landgräns.
Ja och säkert så skulle handlingen kunna ses som en krigshandling.. speciellt om det skulle kunna påverka Ryssland negativt i frågan om luftrummet...
 
D
Absolut, men vad skulle ryssen göra om tex Sydafrika fick för sig att bomba den där sjukt långa konvojen?
 
P pmd skrev:
Piloter som har kontrakt med ett flygvapen bryter f.ö. inte det kontraktet utan att det får konsekvenser.
Det är inte så säkert...ex svenskar som stred i SS-division Wiking var välkomna tillbaka i svenska armén efter kriget,de hade fått erfarenhet som var värdefull för svenska armén
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
D Derbyboy skrev:
Absolut, men vad skulle ryssen göra om tex Sydafrika fick för sig att bomba den där sjukt långa konvojen?
Det kanske inte är just Ryssland som gör något i den frågan... Utan det finns säkert fler länder som tar chansen att agera..
 
R
Maskintok skrev:
Det är alltid i den som frågar efter mer information eller bevis intresse att få just detta.

Den som lägger fram sin åsikt har inget mer intresse än att framföra sin åsikt..

Så vill man inte själv söka efter detta så har inte den som lägger fram sin åsikt någon som helst redovisningsskyldighet.
Ja, så är det tydligen i uppochnervända världen.

I den riktiga världen vi andra lever i så är det förstås den som påstår något, exempelvis "USA planerar att invadera Ryssland", som ska belägga det.

Att bara slänga ur sig ogrundade "åsikter" är ju inte speciellt givande.
 
P
", som ska belägga det."
"ska"
tvång..?
måste?

Nej finns inget sådant tvång..
Finns inget som en annan medlem här kan kräva av en annan medlem förutom att bli bemött av god ton och att reglerna följs..

till god ton hör inte "ska" "tvång" mm..
 
D
Kan någon förklara varför SVT 2 sänder BBC?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
F
skoge skoge skrev:
Det var piloter jag skrev från början
och vad skall dom göra? Kasta kottar eller?
 
F
Maskintok skrev:
Thailand har ju Jas så det går säkert..
så du tror att en pilot som en stat plöjt ner många miljoner i skulle få lov att äventyra sitt lands säkerhet och glida iväg och kriga nån annan stans samtidigt som piloten i fråga är anställd i flygvapnet i ett annat land. Tänk om..
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
så du tror att en pilot som en stat plöjt ner många miljoner i skulle få lov att äventyra sitt lands säkerhet och glida iväg och kriga nån annan stans samtidigt som piloten i fråga är anställd i flygvapnet i ett annat land. Tänk om..
Nja det vete tusan.
Däremot finns det säkert pensionerade piloter som fortfarande kan flyga..
Dessa har varken nationen eller dess militär något att säga till över.
 
D
Om pengarna är de rätta så är svaret JA
 
  • Gilla
skoge och 1 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
och vad skall dom göra? Kasta kottar eller?
Det var väl pilot?
Inte ekorre;):crysmile:
 
D Derbyboy skrev:
Om pengarna är de rätta så är svaret JA
Exakt...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D
Egypten kanske skulle kunna blåsa bort den där konvojen för 640 miljarder.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.