28 124 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
vi har gett vårt stöd till Ukraina.F fribygg skrev:De gamla Polska MIG-29 kan säkert komma till användning.
Frågan är ju hur VI kan stödja Ukraina, de lär inte vara hjälpta av nått nytt flyg som JAS 39 de inte har utbildning och ammunition till.
Rb 57 kan ju säkert komma till användning så länge det finns Ryskt pansar på Ukrainsk mark, men vi har kanske inte så många tillövers då vi bör tänka på försvar av eget territorium oxå.
Vi behöver resten själva om det skulle bli illa.
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Du blandar ihop NATO och FN. Men visst NATO är främst till för att avskräcka fienden. Men när det inte funkar måste man agera. Även om hot om atomvapen finns. Vi kan inte ha galna diktatorer som attackerar demokratier som Ukraina.Maskintok skrev:
Produkter som diskuteras: "avskräcka"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Jag är dock inte så rädd för Rysslands taktiska kapacitet. Titta på clownerna och deras sk precisionsvapen i Ukraina. Synd bara vi köpte jänkarnas kassa patriot istället för att bygga vidare på Bamse eller helt nytt. Bättre än inget.P pmd skrev:
Så du menar att expertisen här haft fel..AndersMalmgren skrev:
Hmm läst det beskrivet att nato är en union för fred och inte krig...
Och om denne inte är galen då, utan bara uträknade?
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Pansarskott 86 duger också gott åt det skräp de har skickat på dem. De har ju 6 mil stillastående skräp att skjuta på nuF fribygg skrev:De gamla Polska MIG-29 kan säkert komma till användning.
Frågan är ju hur VI kan stödja Ukraina, de lär inte vara hjälpta av nått nytt flyg som JAS 39 de inte har utbildning och ammunition till.
Rb 57 kan ju säkert komma till användning så länge det finns Ryskt pansar på Ukrainsk mark, men vi har kanske inte så många tillövers då vi bör tänka på försvar av eget territorium oxå.
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
underskatta inte Rysslands militär...AndersMalmgren skrev:
med rätt ledarskap och motivation så är den riktigt farlig...
Att dessa soldater inte har någon lust att slåss emot Ukrainas armé är självklart...
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Ukraina har precis bevisats motsatsen. Ett gäng ja-sägare som inte vågat ställa sig emot Putin när han haft fel. De får betala priset nu.Maskintok skrev:
Ja, och dessutom finns ju alla "lösningar" på konflikten här som alla militärstrateger, statsmän och politiker har missat. Att det var så enkelt...F fsn skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Ja, idén med att USA snabbar på och levererar nya plan till Polen så de kan skicka sina MIG till Ukraina är väl den enda idé just nu som faktisk kan leda till att det skickas några plan.F fribygg skrev:
Jag tror nämligen inte helt på planen att rekrytera pensionerade "Thaifighters"
Jag ser det som att en förstörd rysk tank i Ukraina är en mindre vi behöver oroa oss för. Vi borde dessutom hinna bygga upp ett nytt lager innan vi behöver oroa oss för att skjuta dem på eget territorium.F fribygg skrev:
njä soldater ska lyda order..AndersMalmgren skrev:
soldaterna som strider har inget med ja sägarna att göra..
ej heller befälen..
Däremot i Moskva så finns det en massa ja sägare...
soldater som inte tror eller är övertygade om varför de ska kriga kommer inte prestera bra i fält...