28 098 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo? Den säger bara att man pratar om en "eventuell export", alltså har de inga plan.skoge skrev:
Men spelar det egentligen någon roll? Du har ju fortfarande visat noll belägg för att det skulle finnas några piloter att hyra eller låna i något av länderna, oavsett om de har plan eller inte.
Mig veterligen är jag inte redovisningsskyldig mot digR RoAd skrev:
Allt, allt känns jävligt svajigt!
Men en rimlig utveckling enligt mig vore att staterna i östblocket samlade ihop de MIG som finns och levererar dom till Ukraina.
På något vis saknas det i världen en stark militärmakt utan koppling till Kina, Nato eller Ryssland.
Men en rimlig utveckling enligt mig vore att staterna i östblocket samlade ihop de MIG som finns och levererar dom till Ukraina.
På något vis saknas det i världen en stark militärmakt utan koppling till Kina, Nato eller Ryssland.
Det blir inte att ytterligare skapa aggression hos ryssen då menar du?D Derbyboy skrev:
än så länge så ska vi nog se vad dels Ukraina kan göra själva med allt material de fått sedan så börjar ju folk strömma dit för att kämpa.. ge det lite mer tid..
Nej det har du så klart inte. Men om du påstår något, speciellt om det är tvivelaktigt, så får det ju mer tyngd om du faktiskt styrker det med mer än att du "tror det".skoge skrev:
Det ligger liksom mest i ditt intresse att göra det, inte mitt.
absolut, Ryssen skulle nog bli galen om det dök upp en riktigt stark alliansfri militärmakt som landet saknade koppling till, exempelvis landgräns.Maskintok skrev: