Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
skoge skoge skrev:
Du läste inte länken alltså
Jo? Den säger bara att man pratar om en "eventuell export", alltså har de inga plan.

Men spelar det egentligen någon roll? Du har ju fortfarande visat noll belägg för att det skulle finnas några piloter att hyra eller låna i något av länderna, oavsett om de har plan eller inte.
 
D
Du borde testa, det e riktigt najs

Det krävs ju inget geni för att förstå att stridsflygplan inte är något som Saab lagerför.
 
R
skoge skoge skrev:
Jag har aldrig köpt ett plan
Det säger du inte :)
 
R RoAd skrev:
Jo? Den säger bara att man pratar om en "eventuell export", alltså har de inga plan.

Men spelar det egentligen någon roll? Du har ju fortfarande visat noll belägg för att det skulle finnas några piloter att hyra eller låna i något av länderna, oavsett om de har plan eller inte.
Mig veterligen är jag inte redovisningsskyldig mot dig
 
  • Älska
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Mig veterligen är jag inte redovisningsskyldig mot dig
Finns ingen som har skyldighet inför någon här..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
D
Känns jävligt svajigt
 
P
D Derbyboy skrev:
Känns jävligt svajigt
avtalet med Botswana eller att Saab inte lagerför flygplan? ;)
 
P
Maskintok skrev:
provat Manpower? ;):rofl:
Kan Nisse flyga?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Kan Nisse flyga?
Nils Holgersson flög ju på en gås.. ;)
kanske var "nisse" så det dög? :crysmile:
 
D
Allt, allt känns jävligt svajigt!

Men en rimlig utveckling enligt mig vore att staterna i östblocket samlade ihop de MIG som finns och levererar dom till Ukraina.

På något vis saknas det i världen en stark militärmakt utan koppling till Kina, Nato eller Ryssland.
 
P
skoge skoge skrev:
Förslagsvis Thailand eller Botswana...
Betala dubbel lön mot vad de har hemma så ställer de upp ska du se
Har Botswana köpt några Gripen än?
Piloter som har kontrakt med ett flygvapen bryter f.ö. inte det kontraktet utan att det får konsekvenser.
 
P
D Derbyboy skrev:
Allt, allt känns jävligt svajigt!

Men en rimlig utveckling enligt mig vore att staterna i östblocket samlade ihop de MIG som finns och levererar dom till Ukraina.

På något vis saknas det i världen en stark militärmakt utan koppling till Kina, Nato eller Ryssland.
Det blir inte att ytterligare skapa aggression hos ryssen då menar du?
än så länge så ska vi nog se vad dels Ukraina kan göra själva med allt material de fått sedan så börjar ju folk strömma dit för att kämpa.. ge det lite mer tid..
 
R
skoge skoge skrev:
Mig veterligen är jag inte redovisningsskyldig mot dig
Nej det har du så klart inte. Men om du påstår något, speciellt om det är tvivelaktigt, så får det ju mer tyngd om du faktiskt styrker det med mer än att du "tror det".

Det ligger liksom mest i ditt intresse att göra det, inte mitt.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
[bild]

Gick efter detta jag
Läs själva Wikipediaartikeln istället.
 
D
Maskintok skrev:
Det blir inte att ytterligare skapa aggression hos ryssen då menar du?
än så länge så ska vi nog se vad dels Ukraina kan göra själva med allt material de fått sedan så börjar ju folk strömma dit för att kämpa.. ge det lite mer tid..
absolut, Ryssen skulle nog bli galen om det dök upp en riktigt stark alliansfri militärmakt som landet saknade koppling till, exempelvis landgräns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.