8 660 läst ·
32 svar
9k läst
32 svar
Hur installera nytt infällt vägguttag - så att det sitter fast
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Jo numera är de flesta utan klor. Men klorna finns att köpa som tillbehör.Olle i Stureby skrev:
Ex: https://www.jula.se/catalog/el-och-...lationsmateriel/strombrytare/fastklor-001446/
Jag har inte lyckats något vidare med dosclips och till synes likadana plåtdosor som TS har.
Vet inte om det beror på att det finns olika typer av plåtdosor eller att jag inte lyckats begripa hur de skall användas rätt (har inte hittat någon som helst monteringsanvisning).
Jag tror mer på TS plan att skruva ramarna i väggen. Själv har jag börjat byta dosor varteftersom till dessa spårdosor, som inte kräver ett alltför stort ingrepp.
Vet inte om det beror på att det finns olika typer av plåtdosor eller att jag inte lyckats begripa hur de skall användas rätt (har inte hittat någon som helst monteringsanvisning).
Jag tror mer på TS plan att skruva ramarna i väggen. Själv har jag börjat byta dosor varteftersom till dessa spårdosor, som inte kräver ett alltför stort ingrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms län
· 192 inlägg
Det är puts, ca 3 cm tjock, bakom den okänt. Denna puts visade sig dock fullt tillräcklig för att med plugg och skruv i var sitt hörn tillräckligt fixera uttaget i väggen. Äntligen sitter det fast, efter 27 år i huset.J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden