4 163 läst ·
104 svar
4k läst
104 svar
Hur hittar man pålitlig asfaltläggare i Järfälla med omnejd?
Ja, hade du läst hela tråden så hade du kanske förstått att jag från mitt första inlägg försökt hjälpa TS. Och hade du läst hela tråden så hade du säkert också förstått att TS vill ha allt samlat. Det resulterar nog mest i att du inte har hjälpt TS ett dugg i den här tråden.B Bus1t skrev:Hej Daniel. Jah ver inte vad du gör i tråden eller vad du försöker få fram? Är det att rädda ett skadat ego? Har inte läst hela tråden men något lär de va som gör dig så defensiv?
Hjälp ts istället.
Vill ts få det billigast så har jag föreslagit det mina 15 år i branchen lärt mig… Jag jobbar på ett av de stora företagen som kommit upp.
Ts förstod att det var 4-5cm asfalt som angavs- och tråden är för honom.
Istället så kallar du medlemmar här för hemmapulare som inte vet för att dom vill hjälpa TS med det han är ute efter. Att hitta en entreprenör som kan lösa hela jobbet och vad det kan kosta. Och det förstår inte jag. Varför du i ditt första inlägg här vill vara nedlåtande mot andra. Så det kanske du bör fundera över. Man kan ha olika åsikter men det är kanske bra att ändå visar respekt. Tål man inte en annan åsikt så kan man ju hålla sig ifrån.
Klart går det billigare. Man kan vänta tills någon har ett större asfalteringsjobb i närheten och pratar med killarna. Dom asfalterar alltihop för kanske 5000 eller något sånt för att dom gör det snabbt emellan det större jobbet. Men det verkar inte riktigt vara det TS vill. Så det hjälper ju inte om jag föreslår det. Jag kan föreslå 20 olika sätt men med vilken nytta om det inte är det TS efterfrågar?
Det är inget problem för mig om man tar upp alternativ eller har en annan åsikt men om man samtidigt dumförklarar andra så är det inte ok.
Du kan ju gärna kolla början av tråden och se att jag kollade upp företaget som kontaktade TS och gav några förslag på entreprenörer. Jag anser att det är att hjälpa TS. Du får gärna ha en annan åsikt om det. Och eftersom jag har offerter från förra året på liknande så gav jag också lite prisinfo. Jag skulle säga att det kan vara nyttigt för TS. Men om du menar att jag inte har hjälpt TS något i tråden så får du gärna tycka det. Men som du säger är ju tråden för TS och varken för dig eller mig. Så därför har jag inte någon lust bråka längre. Fokuserar hellre på att hjälpa TS om han har fler frågor.
Ja, han verkar behöver det i detalj rätt. Jag skrev grus för att det var allmänt. Klart är bärlager bergkross av någon fraktion. Men hade jag skrivit 0-32 så hade han säkert sagt att det ska vara 0-16. Men själv räknar han för mycket material vilket jag dock inte brydde mig om eftersom det inte spelar roll.Alfredo skrev:
Lunnabo hjälper ju inte TS på något sätt genom att ta upp saker som TS inte vill göra.
Om du använder telefonen för att få in offerter så får du göra det. Jag vet inte om det blir så bra eftersom jag inte har erfarenhet av det. Jag pratar med entreprenören på plats om jobbet och får sen detaljerade offerter.lunnabo skrev:
DanielSt81 kan använda telefonen för att beställa offerter.
3 gånger
Bus1t har däremot praktisk erfarenhet av arbetet.
Bus1t säger också att se till att fixa ytan med en entreprenör så att asfaltläggarna kan komma och göra klart.
DanielSt81 har andra tankar.
DanielSt81 vill ha 25 ton grus som bärlager.
Du och Bus1t får gärna ha andra tankar än jag. Men hjälper dessa TS när han vill ha jobbet utförd från en entreprenör?
Det är klart att bärlager görs med bergkross. Verkar ju vara av stor betydelse för dig att skriva exakt rätt. Då undrar jag vad du menar TS ska göra med det som blir över av dom 25 ton du nämnde. Lägga på färdiga asfalten?
D DanielSt81 skrev:Ja, han verkar behöver det i detalj rätt. Jag skrev grus för att det var allmänt. Klart är bärlager bergkross av någon fraktion. Men hade jag skrivit 0-32 så hade han säkert sagt att det ska vara 0-16. Men själv räknar han för mycket material vilket jag dock inte brydde mig om eftersom det inte spelar roll.
Lunnabo hjälper ju inte TS på något sätt genom att ta upp saker som TS inte vill göra.
DanielSt81 har aldrig paddat bärlager och har därför inte heller någon erfarenhet av vilken densitet man packar ihop 0-40 mm bärlager till.D DanielSt81 skrev:Om du använder telefonen för att få in offerter så får du göra det. Jag vet inte om det blir så bra eftersom jag inte har erfarenhet av det. Jag pratar med entreprenören på plats om jobbet och får sen detaljerade offerter.
Du och Bus1t får gärna ha andra tankar än jag. Men hjälper dessa TS när han vill ha jobbet utförd från en entreprenör?
Det är klart att bärlager görs med bergkross. Verkar ju vara av stor betydelse för dig att skriva exakt rätt. Då undrar jag vad du menar TS ska göra med det som blir över av dom 25 ton du nämnde. Lägga på färdiga asfalten?
Min erfarenhet av att padda 0-40 med en 450 kg markvibrator är att densiteten blir 2.25
Uträkningen är 37 kvm x 0.3 meter x 2.25
Dvs 25 ton.
DanielSt81 har säkert både sett och hört hur det paddas men begriper ändå inte vad som skett.
Aldrig någonsin har DanielSt81 mätt upp höjden och fyllt på med bärlager som han packar ihop.
Ändå så vet han allra bäst!
Jag hade ingen aning att vi känner varandra. När har vi träffats så jag kanske kan komma ihåg vem du är? Du verkar i alla fall veta mycket om mig.lunnabo skrev:
DanielSt81 har aldrig paddat bärlager och har därför inte heller någon erfarenhet av vilken densitet man packar ihop 0-40 mm bärlager till.
Min erfarenhet av att padda 0-40 med en 450 kg markvibrator är att densiteten blir 2.25
Dvs 25 ton.
DanielSt81 har säkert både sett och hört hur det paddas men begriper ändå inte vad som skett.
Aldrig någonsin har DanielSt81 mätt upp höjden och fyllt på med bärlager som han packar ihop.
Snacka om att kasta pil i gummibåt…..lunnabo skrev:
DanielSt81 har aldrig paddat bärlager och har därför inte heller någon erfarenhet av vilken densitet man packar ihop 0-40 mm bärlager till.
Dvs 25 ton.
Jag köpte i alla fall ett lass med 0-45 eftersom jag inte hittade 0-40. Tog bort alla bitar som var större än 40 som Alfredo rekommenderade. Paddade sen allt. Tänkte jag måste ha ett bra underlag för mitt altanbygge. Tyvärr blev det inga 25% efter jag hade paddat klart. Så nu har jag några ton 0-45 utan bitar större än 40 kvar. Om någon har behov av den fraktionen så är det bara att säga till. Vet nämligen inte vad jag ska göra med det. Kan också lägga upp några bilder om någon önskar se resultatet.F fsn skrev:
Visa upp bilder på din padda!D DanielSt81 skrev:Jag köpte i alla fall ett lass med 0-45 eftersom jag inte hittade 0-40. Tog bort alla bitar som var större än 40 som Alfredo rekommenderade. Paddade sen allt. Tänkte jag måste ha ett bra underlag för mitt altanbygge. Tyvärr blev det inga 25% efter jag hade paddat klart. Så nu har jag några ton 0-45 utan bitar större än 40 kvar. Om någon har behov av den fraktionen så är det bara att säga till. Vet nämligen inte vad jag ska göra med det. Kan också lägga upp några bilder om någon önskar se resultatet.
Klicka här för att svara