Hej, behöver lite input då vi tänker bygga en stuga som ska primärt vara till Svenska camping företag. Storleken tänker jag ska vara anpassad för att kunna fraktas så billigt som möjligt men ändå färdigbyggd (inget flatpack). Sen tänker jag att den ska vara inom kategorin flyttbar så att inte den tas av en arrendator när kontraktet går ut.

Vad har ni för input? Tar gärna emot allt ni förmår er att skriva :-)

MVH
Johan Bergman

• En upplyst svart stuga med stora glasfönster och inredning synlig, stående utomhus mot en skymningshimmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Cheesen
Mrbergman77 Mrbergman77 skrev:
Hej, behöver lite input då vi tänker bygga en stuga som ska primärt vara till Svenska camping företag. Storleken tänker jag ska vara anpassad för att kunna fraktas så billigt som möjligt men ändå färdigbyggd (inget flatpack). Sen tänker jag att den ska vara inom kategorin flyttbar så att inte den tas av en arrendator när kontraktet går ut.

Vad har ni för input? Tar gärna emot allt ni förmår er att skriva :-)

MVH
Johan Bergman
johan@trosavilla.se
Finns mängder av sådana på marknaden redan. Googla på modulhus eller Barack.

Cheesen Cheesen skrev:
Finns mängder av sådana på marknaden redan. Googla på modulhus eller Barack.
Vill gärna ha hands on kompetens just i detta fallet, men tack för input :-)

Titta på dina konkurrenter eller rita själv

• Gilla
Mrbergman77
  • Laddar…
Bekanta har stugor 40 kvm med ram och fäste för att dras upp på en containerbil. Enkelt, men de blir ju ändå "Bred last" om de ska fraktas = dyr frakt

• Gilla
Mrbergman77
  • Laddar…
Sen tänker jag att den ska vara inom kategorin flyttbar så att inte den tas av en arrendator när kontraktet går ut.
Hej och välkommen till Byggahus!

Menar du egentligen markägare när du skriver "arrendator"?

• Gilla
Mrbergman77
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson, är det ok att ett företag (som TS uppenbarligen är när man ser mailadressen skriver frågor)

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tack jag raderade e-postadressen.

• Gilla
Mrbergman77
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tack jag raderade e-postadressen.
Trots allt är ju TS anställd säljare på firman som startat tråden

• Gilla
Mrbergman77
  • Laddar…
Det är väl ok att företag ställer frågor om hur de kan utveckla sina produkter? Men de ska såklart vara öppna med det.

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till Byggahus!

Menar du egentligen markägare när du skriver "arrendator"?
Ja precis, många campingplatser ägs av tex kommunen och då är man inte så benägen att investera i tex fastigheter som man inte får betalt för när kontraktet går ut.

Ja precis, många campingplatser ägs av tex kommunen och då är man inte så benägen att investera i tex fastigheter som man inte får betalt för när kontraktet går ut.
Menar du byggnader då du skriver "fastigheter"?

Cheesen
Det har då vart kommunen som stått för investeringarna på dom kommunala campingplatserna som jag har haft i min närhet. "Arrendatorn" har endast betalat en liten summa. Man har oftast bara ett avtal om själva driften. Ett Arrende däremot sträcker sig oftast över väldigt lång tid och då är man benägen att investera på ett annat sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.