Hej, behöver lite input då vi tänker bygga en stuga som ska primärt vara till Svenska camping företag. Storleken tänker jag ska vara anpassad för att kunna fraktas så billigt som möjligt men ändå färdigbyggd (inget flatpack). Sen tänker jag att den ska vara inom kategorin flyttbar så att inte den tas av en arrendator när kontraktet går ut.
Vad har ni för input? Tar gärna emot allt ni förmår er att skriva
MVH
Johan Bergman
MVH
Johan Bergman
Redigerat av moderator:
Finns mängder av sådana på marknaden redan. Googla på modulhus eller Barack.Mrbergman77 skrev:
Hej, behöver lite input då vi tänker bygga en stuga som ska primärt vara till Svenska camping företag. Storleken tänker jag ska vara anpassad för att kunna fraktas så billigt som möjligt men ändå färdigbyggd (inget flatpack). Sen tänker jag att den ska vara inom kategorin flyttbar så att inte den tas av en arrendator när kontraktet går ut.
MVH
Johan Bergman
johan@trosavilla.se
Administrator
· Skåne
· 8 699 inlägg
Några som tänkte igenom det där med flyttbarheten noga var ju de här i del 4 av säsongens husdrömmar, fast den var 30 kvm med loft: https://www.byggahus.se/husdrommar-pastorn-och-bilmekanikern-bygger-attefallshus-i-herrgardsstil
Administrator
· Skåne
· 8 699 inlägg
Tack jag raderade e-postadressen.
Det har då vart kommunen som stått för investeringarna på dom kommunala campingplatserna som jag har haft i min närhet. "Arrendatorn" har endast betalat en liten summa. Man har oftast bara ett avtal om själva driften. Ett Arrende däremot sträcker sig oftast över väldigt lång tid och då är man benägen att investera på ett annat sätt.Mrbergman77 skrev:
Klicka här för att svara