39 041 läst ·
109 svar
39k läst
109 svar
Hur gör jag nu? Nedgrävd oljetank!
Korrekt. Det vill jag inte.Litenskit skrev:
Fel gissat. Det vill jag inte. Det var aldrig meningen. Tråkigt att du upplever det så annorlunda.Litenskit skrev:
Det är generellt är en mycket dålig ide att svara på något man inte har läst. Det blir oftast fel. Men om man inte läser hela tråden missar man lätt det.Litenskit skrev:
Litenskit skrev:
- Nej, du antar fel om du tror att jag "alltid läser alla inlägg i alla ämnen" innan jag yttrar mig.
- Men ja, jag läser alltid hela tråden innan jag skriver något i den. Det tycker jag är en självklarhet
Jag kan nog ha glömt något enstaka inlägg i exempelvis Humorhörnan, och med tanke på antalet upprepade skämt verkar jag inte vara den enda syndaren. 😂O skrev:
I övrigt håller jag med dig!
En liten twist skedde...
Efter att jag gjort anmälan till kommunen så säger representanten från kommunen att jag INTE behöver ett intyg OCH att jag kan torka upp innehållet själv varefter jag lämnar trasorna till återvinningen som farligt avfall.
Hen ville jag skulle ta bort eller sandfylla men inget krav.
Dvs, hade inte behövt ringa saneringsfirman och betala för intyg.
Ok, då vet ni.
Efter att jag gjort anmälan till kommunen så säger representanten från kommunen att jag INTE behöver ett intyg OCH att jag kan torka upp innehållet själv varefter jag lämnar trasorna till återvinningen som farligt avfall.
Ok, då vet ni.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Det finns mycket regler men många följs aldrig upp för det skulle bli oerhört kostsamt att göra. Man får helt enkelt lita på att befolkningen sköter det mesta snyggt.
När det gäller oljetankar som är kvar efter normala villauppvärmningar så är det ingen koll alls typ........Det finns ju inga direkta oljetanksregister. Man får själv ansvara för att den tas om hand på ett korrekt vis.
Intyg brukar möjligen behövas om man släpar tanken hel till nån skrot. De tar inte emot skitiga tankar.
När det gäller oljetankar som är kvar efter normala villauppvärmningar så är det ingen koll alls typ........Det finns ju inga direkta oljetanksregister. Man får själv ansvara för att den tas om hand på ett korrekt vis.
Intyg brukar möjligen behövas om man släpar tanken hel till nån skrot. De tar inte emot skitiga tankar.
Nä men titta mina inlägg tillförde ändå något till diskussionen trots att gnällgubbarna inte tyckte det...T Tjompen1968 skrev:En liten twist skedde...
Ok, då vet ni.
Njae, du skrev "...jag tolkar det som att du endast behöver intyg osv om tar den ur bruk men låter den vara kvar."Litenskit skrev:
Jag kan låta den vara kvar efter att jag tagit den ur bruk och behöver inte ha intyg visar det sig. Så sa de inte innan saneringsfirman var kontrakterad, då skulle det vara ett intyg. Det var först när jag frågade vad jag skulle göra med sagda intyg som det uppdagades att ett dylikt inte behövdes i mitt fall. Jag förväntade mig att kunna skicka in intyget med anmälan men det fanns aldrig en möjlighet till detta på hemsidan.
Kommen ringde mig och började prata om min tank och att den skulle varit besiktigad och bla bla för länge sedan. Jag tömde och rengjorde den och skrev på något papper. Sen var det bra med det.
När jag skulle ta ut den köra jag med bågfil, tog 27 minuter.
När jag skulle ta ut den köra jag med bågfil, tog 27 minuter.