Litenskit Litenskit skrev:
Men du menar att majoriteten vill läsa era inlägg med gubbgnäll som verkligen inte tillför något öht till ämnet?
Det är ju det som är forumets behållning.

• Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är ju det som är forumets behållning.
Att gnälla på att jag eller någon annan inte läst alla inlägg? Tror inte det är det forumet handlar om.

Tror inte det är det forumet handlar om.
Tror heller inte att det handlar om att lösa redan lösta problem. 😉

Du vill inte verka negativ?
Korrekt. Det vill jag inte.
Du ville alltså bara vara otroligt dryg
Fel gissat. Det vill jag inte. Det var aldrig meningen. Tråkigt att du upplever det så annorlunda.
genom att försöka smälla mig på fingrarna. Jag var öppen med att jag inte läst hela tråden, utan jag läste delar av den då den var 4 sidor när jag svarade.
Det är generellt är en mycket dålig ide att svara på något man inte har läst. Det blir oftast fel. Men om man inte läser hela tråden missar man lätt det.
Men jag antar att du alltid läser alla inlägg i alla ämnen innan du yttrar dig?
  1. Nej, du antar fel om du tror att jag "alltid läser alla inlägg i alla ämnen" innan jag yttrar mig.
  2. Men ja, jag läser alltid hela tråden innan jag skriver något i den. Det tycker jag är en självklarhet

• Gilla
Hobbybonde01 och 1 till
  • Laddar…
Men du menar att majoriteten vill läsa era inlägg med gubbgnäll som verkligen inte tillför något öht till ämnet?
En liten undran... Hur vet man att det är gubbgnäll om du inte läst det?

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
Men ja, jag läser alltid hela tråden innan jag skriver något i den. Det tycker jag är en självklarhet
Jag kan nog ha glömt något enstaka inlägg i exempelvis Humorhörnan, och med tanke på antalet upprepade skämt verkar jag inte vara den enda syndaren. 😂

I övrigt håller jag med dig!

O O skrev:
En liten undran... Hur vet man att det är gubbgnäll om du inte läst det?
Jag syftade inte på tråden generellt utan ditt inlägg specifikt

En liten twist skedde...

Efter att jag gjort anmälan till kommunen så säger representanten från kommunen att jag INTE behöver ett intyg OCH att jag kan torka upp innehållet själv varefter jag lämnar trasorna till återvinningen som farligt avfall.

Hen ville jag skulle ta bort eller sandfylla men inget krav.

Dvs, hade inte behövt ringa saneringsfirman och betala för intyg.

Ok, då vet ni.

Det finns mycket regler men många följs aldrig upp för det skulle bli oerhört kostsamt att göra. Man får helt enkelt lita på att befolkningen sköter det mesta snyggt.
När det gäller oljetankar som är kvar efter normala villauppvärmningar så är det ingen koll alls typ........Det finns ju inga direkta oljetanksregister. Man får själv ansvara för att den tas om hand på ett korrekt vis.
Intyg brukar möjligen behövas om man släpar tanken hel till nån skrot. De tar inte emot skitiga tankar.

T Tjompen1968 skrev:
En liten twist skedde...

Efter att jag gjort anmälan till kommunen så säger representanten från kommunen att jag INTE behöver ett intyg OCH att jag kan torka upp innehållet själv varefter jag lämnar trasorna till återvinningen som farligt avfall.

Hen ville jag skulle ta bort eller sandfylla men inget krav.

Dvs, hade inte behövt ringa saneringsfirman och betala för intyg.

Ok, då vet ni.
Nä men titta mina inlägg tillförde ändå något till diskussionen trots att gnällgubbarna inte tyckte det...

Nä men titta mina inlägg tillförde ändå något till diskussionen trots att gnällgubbarna inte tyckte det...
Bara lite nyfiken, vad specifikt tillförde dina inlägg?

T Tjompen1968 skrev:
Bara lite nyfiken, vad specifikt tillförde dina inlägg?
Jag skrev exakt det som du fick till svar från kommunen, att det inte behövdes något intyg....

Jag skrev exakt det som du fick till svar från kommunen, att det inte behövdes något intyg....
Njae, du skrev "...jag tolkar det som att du endast behöver intyg osv om tar den ur bruk men låter den vara kvar."

Jag kan låta den vara kvar efter att jag tagit den ur bruk och behöver inte ha intyg visar det sig. Så sa de inte innan saneringsfirman var kontrakterad, då skulle det vara ett intyg. Det var först när jag frågade vad jag skulle göra med sagda intyg som det uppdagades att ett dylikt inte behövdes i mitt fall. Jag förväntade mig att kunna skicka in intyget med anmälan men det fanns aldrig en möjlighet till detta på hemsidan.

Och redan i inlägg 5 skrev jag att jag plockat ut ett antal tankar där det aldrig frågats efter intyg trots att jag började med det för många år sen (när oljan började bli dyr)

Kommen ringde mig och började prata om min tank och att den skulle varit besiktigad och bla bla för länge sedan. Jag tömde och rengjorde den och skrev på något papper. Sen var det bra med det.

När jag skulle ta ut den köra jag med bågfil, tog 27 minuter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.