tommib
Vad är tänkt belastning, förimpedans och hur lång är kabeln? Vad ska du säkra av den med?

tommib tommib skrev:
Vad är tänkt belastning, förimpedans och hur lång är kabeln? Vad ska du säkra av den med?
Vet inte, ingen aning, max 15 m. Huh? :)
Sorry, inte min hemmabana så får nog ta dessa frågor med en elektriker som ska göra en hel del annat jobb också. Är ju inga tunga saker jag ska driva men lika bra att dimensionera rätt från början.

tommib
Ja, det finns en anledning (mer än lagstiftningen) till att den yrkesgruppen existerar ;)

Detta är inte särskilt svårt egentligen att läsa på men man behöver läsa lite och förstå hur elsystem är uppbyggda samt också gärna varför.

Troligen kommer elektrikern rekommendera 3G1,5 kabel så länge belastningen håller sig under 2,3 kW och du inte vill ha flera tändningar i en kabel. Men lämna det åt elektrikern så blir det nog bra.

Och låt bli Y-skarvar på gulröret så slipper du hamna i FB-gruppen Elfel...

tommib tommib skrev:
Ja, det finns en anledning (mer än lagstiftningen) till att den yrkesgruppen existerar ;)

Detta är inte särskilt svårt egentligen att läsa på men man behöver läsa lite och förstå hur elsystem är uppbyggda samt också gärna varför.

Troligen kommer elektrikern rekommendera 3G1,5 kabel så länge belastningen håller sig under 2,3 kW och du inte vill ha flera tändningar i en kabel. Men lämna det åt elektrikern så blir det nog bra.

Och låt bli Y-skarvar på gulröret så slipper du hamna i FB-gruppen Elfel...
Ja absolut, mitt inlägg syftade mest till att undersöka om och hur jag kan lösa missen med att inte dra ut fler tomslangar.

Y-skarven låter jag bli, vill hellre läsa den Facebook-gruppen än att hamna i den :). Tack för din hjälp!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.