100 441 läst ·
3 043 svar
100k läst
3,0k svar
Hur fixar vi prissättningen på elhandelsmarknaden?
För min del är det väl trevligt med socialt skyddsnät o sjukvård mm. Problemet är ju bara att det är så förhållandevis dyrt sedan effektiviteten sjunkit i decennier. Och många länder är nu ikapp o förbi på de flesta områden., Trots att de ha lägre skattetryck. Det är inte USA eller Sverige valet står mellan. (Men jag föredrar nog ändå USA faktiskt)S Snikholt skrev:
Jag gillar ”alla ska med” mentaliteten.K karlmb skrev:För min del är det väl trevligt med socialt skyddsnät o sjukvård mm. Problemet är ju bara att det är så förhållandevis dyrt sedan effektiviteten sjunkit i decennier. Och många länder är nu ikapp o förbi på de flesta områden., Trots att de ha lägre skattetryck. Det är inte USA eller Sverige valet står mellan. (Men jag föredrar nog ändå USA faktiskt)
Det är genomsvenskt, men effektiviteten får gärna bli bättre. Återinför tjänstemanna-ansvar till att börja med.
Edit: alla svenskar ska med…
medellivslängd, mående, utbildning är väl andra parametrar.K karlmb skrev:
Sen kan man väl inte bara säga att vårat skattetryck och offentligt finansierade välfärd är enda orsaken till att vi eventuellt halkar efter. Om vi nu gör det.
Edit: dessutom kanske medelinvånaren har det bättre. Men det är vettigare att titta på hur medianinvånaren har det.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Tjänstemannaansvaret leder nog till sänkt effektivitet, gör man inget kan man inte göra fel vettu.....S Snikholt skrev:
Det finns ett tjänstemanna ansvar.