T tanaris skrev:
Det är väl inte så konstigt när du får det att låta som att du tycker att du har större rättighet till kommunal mark än andra, bara för att det råkar vara strax utanför din tomt?
Och varför tycker du det?
 
Torpar-Anna Torpar-Anna skrev:
Jag blir faktiskt trött på alla kommentarer där ni drar slutsatser som inte stämmer. Ni vet inte all fakta men kommer ändå med, vad ni tror, förslag på hur jag ska bete mig på ett bättre sätt. T ex detta som du skriver, då ska du veta att min infart är en nedfart mot ett källargarage. Det innebär att för att komma in i huset från infarten/nedfarten, så måste man gå uppför en trappa för att komma till husets entré. Detta är helt omöjligt för min rullstolsbundna närmaste väninna!
Om du vill undvika felaktiga slutsatser så är det bättre om du ger oss alla förutsättningarna på en gång. Ville du inte ha råd från forat? Vi är flera som kommit med seriösa förklaringar, förslag och motfrågor för att förstå situationen.

Tyvärr finns det inga speciella förutsättningar att parkera på det flesta gator även om man har rullstol och handikapptillstånd. Hur långt bort blir det för din väninna att parkera om det inte går att parkera alldeles framför ditt hus, finns plats framför nästa hus?
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Torpar-Anna Torpar-Anna skrev:
Jag blir faktiskt trött på alla kommentarer där ni drar slutsatser som inte stämmer. Ni vet inte all fakta men kommer ändå med, vad ni tror, förslag på hur jag ska bete mig på ett bättre sätt. T ex detta som du skriver, då ska du veta att min infart är en nedfart mot ett källargarage. Det innebär att för att komma in i huset från infarten/nedfarten, så måste man gå uppför en trappa för att komma till husets entré. Detta är helt omöjligt för min rullstolsbundna närmaste väninna!
Vilka andra slutsatser kan man dra av "Eller ha gäster heller för den delen, som kan parkera längs min tomt"? Tråkigt att du tar illa vid dig.

Gatuparkering är till för alla. Det är inget magiskt med de 20-25 metrarna utanför just din tomt. Det år t.o.m. så illa att du inte får parkera för din egen infart.

Din väninna kan du hjälpa på andra sätt, när nu förslaget om att låta henne parkera på din uppfart - hon kan t.ex. stanna precis vid din uppfart, sedsn kan du (eller nån annan lämplig person) parkera bilen där det går.
Det fungerar faktiskt utmärkt att göra så, åtminstone där jag bor.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Hur hade det fungerat om grannen hade parkerat sin bil på din sida vägen? Dvs längs din tomt. Får du plats med din bil och släp då också utan att blockera trafiken?
Om det funkar kanske det är en kompromiss som kan vara lämplig för att slippa gnabbas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.