K Kurtivan skrev:
Titta på veckans avsnitt av Husdrömmar, de gav i princip upp både kök och vardagsrum för att få 4 sovrum på 60 kvm.
Såg den igår. Imponerande!

If the original drawing you provided is to scale and the marked walls were created using old walls, then you can safely do it like this
Ritning av rumslayout med markerade väggar, inkluderar mått på 1164x684 och 739x344, visar användning av befintliga väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Lagerlöf
  • Laddar…
S sturnus skrev:
If the original drawing you provided is to scale and the marked walls were created using old walls, then you can safely do it like this
[bild]
Wow, so nice of you to do this!🙏

Redigerat:
L Lagerlöf skrev:
Wow, so nice of you to do this!🙏
According to this plan, one bedroom could be divided into two. A bit small though, or can I make it work?

• Planritning visar ett sovrum som kan delas i två, cirka 6,4 kvm vardera. Andra rum inkluderar vardagsrum, kök, badrum och klädkammare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Of course you can. Provided that the drawing that was the basis was in scale. In addition, since the width of the bedroom will be 165 cm, you need to approach the design creatively. But there are ways to do this too.
(I once slept in a smaller bedroom in Ramundberget)

• Gilla
Lagerlöf
  • Laddar…
Tycker det är lite otydligt var entredörren är, men jag hade delat av vardagsrummet och gjort ett sovrum där.

Väggen som är mellan vardagsrum och entredörren hade jag flyttat närmare köket, om dörren är precis där texten är hade jag kollat med föreningen om det är ok att flytta dörren.

Skulle tro att det blir den bästa lösningen. 3 bra sovrum, tillräckligt vardagsrum och likaså kök samt att förrådet förblir vilket är positivt :)

• Gilla
Lagerlöf
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Tycker det är lite otydligt var entredörren är, men jag hade delat av vardagsrummet och gjort ett sovrum där.

Väggen som är mellan vardagsrum och entredörren hade jag flyttat närmare köket, om dörren är precis där texten är hade jag kollat med föreningen om det är ok att flytta dörren.

Skulle tro att det blir den bästa lösningen. 3 bra sovrum, tillräckligt vardagsrum och likaså kök samt att förrådet förblir vilket är positivt :)
Tack för tips. Det är två dörrar, en som går till "huset", den dörren är närmast vardagsrummet. Sedan finns det en till dörr bredvid, närmare köket, som inte går in i bostaden. Det är ett "elskåp/rum". Därav otydligheten tror jag. 😊Eftersom elskåpet är i vägen så blir det svårt att flytta dörren. Att flytta dörren hade löst problemet.

J Jarlsgård skrev:

Två vita dörrar på ett beige trähus, stående på en stenlagd yta med gräsmatta framför.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.