5 891 läst ·
52 svar
6k läst
52 svar
Hur får jag 3 sovrum?
Vi ska bo så under lång tid, minst 5 år.Centano skrev:
Tar du för mycket yta av sovrummet riskerar du att stå med två taskiga rum. Att ta yta fram till efter fönstret lämnar bara en "vinkeltarm" som inte kommer fungera som sovrum. Jag tror fortfarande på alternativet i vardagsrummet.
Vad är det för tidsperspektiv, hur lång tid behövs det extra rummet, ska ni bo så under lång tid eller är det tillfälligt under en kortare tid?
Jiji skrev:
[bild]
Dålig bild, jag är darrhänt.
Ta vardagsrummet och gör sovrum av. Gör allrum av köket m liten matplats.
Hallen blir som i USA, rakt in i rummet men det finns skoskåp som är väldigt grunda ni kan dela av med och ytterkläder kan hängas på kroklist som hänger på dörren till klädkammaren.
Om det är tonåringar så bör alla ha en egen dörr som går att stänga.
Tyvärr inte. Det är ett fristående hus men tekniskt sett är det en lägenhet (bostadsrätt) och då får jag inte ändra utsidan. Men jag har tänkt tanken. Har frågat om jag fick köpa vinden men det fick jag inte. Tänkte att jag kunde ha ett sovrum där uppe. Jag ska fråga igen och se vad de säger.O skrev:
Detta tror jag är den bästa lösningen. Man kan då bygga en vägg av garderober mellan klk och sov.L Lagerlöf skrev:
Tack för förslag. Kanske får bli så, att hallen går rakt in i vardagsrum/kök.Jiji skrev:
[bild]
Dålig bild, jag är darrhänt.
Ta vardagsrummet och gör sovrum av. Gör allrum av köket m liten matplats.
Hallen blir som i USA, rakt in i rummet men det finns skoskåp som är väldigt grunda ni kan dela av med och ytterkläder kan hängas på kroklist som hänger på dörren till klädkammaren.
Om det är tonåringar så bör alla ha en egen dörr som går att stänga.
Här är bild på klädkammare. Det finns ventilation och fönster. Så det borde gå att göra om till ett "extremt" litet sovrum. Vad kan det kosta att flytta en vägg tro?ricebridge skrev: