5 891 läst ·
52 svar
6k läst
52 svar
Hur får jag 3 sovrum?
Men det är väl ändå så mycket lättare, alltså att sätta in en tilluftsventil i ytterväggen, än att flytta dörrar?Centano skrev:
Möjligen krävs anmälan till BRF.
Have you considered such a solution?
There is also an option to move the bathroom to the lower left corner and combine the current bathroom and wardrobe into a new bedroom, but this is an even more expensive solution.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
There is also an option to move the bathroom to the lower left corner and combine the current bathroom and wardrobe into a new bedroom, but this is an even more expensive solution.
This solution would have been wonderful. Unfortunately I think it would be too expensive.S sturnus skrev:
Frågan var hur man får ett extra sovrum Och det löser iofs förslaget. Men det sker på bekostnad av ett mindre vardagsrum OCH offrad klädkammare.L lillanutten skrev:
Att bara flytta väggen mellan klk och sovrum och ersätta med garderober verkar vara enklaste förslaget som ger ett extra sovrum och lite extra förvaring. På bekostnad av att offra klädkammaren och minska ett sovrum.
- Men man skall trivas i sin bostad, så enklast är inte alltid bäst.
- Och så skall man ha råd, så bästa planlösningen kanske inte är genomförbar.
Visst, men ytan är begränsad, det går ju inte att trolla utan någon yta måste ju bli mindre om man ska få in ett sovrum till.O skrev:
Frågan var hur man får ett extra sovrum Och det löser iofs förslaget. Men det sker på bekostnad av ett mindre vardagsrum OCH offrad klädkammare.
Att bara flytta väggen mellan klk och sovrum och ersätta med garderober verkar vara enklaste förslaget som ger ett extra sovrum och lite extra förvaring. På bekostnad av att offra klädkammaren och minska ett sovrum.
- Men man skall trivas i sin bostad, så enklast är inte alltid bäst.
- Och så skall man ha råd, så bästa planlösningen kanske inte är genomförbar.
Tror ändå det är det förslag som ger bäst möblerbara rum och att man slipper gå in mitt i vardagsrummet utan någonstans att hänga av sig ytterkläderna. Skulle ändå säga att vardagsrummet blir stort nog för både soffa och matbord. Förvaring går att lösa inne i sovrummen (smart möblering med förvaring under sängar etc.) och i nya hallen, en klädkammare är sällan särskilt yteffektiv förvaring ändå.
På vilket sätt skulle förvaringen bli bättre av att offra klädkammaren att göra ett sovrum? Hur ska du möblera om du gör en vägg av garderober? Blir där någon tillgänglig vägg kvar i något av sovrummen att sätta en säng utan att blockera garderoberna?
Fönstren ser ut att sitta tätt, men det kanske ändå går att bygga en vägg mellan två fönster. Skulle man kunna använda öppningen för den andra ytterdörren istället för den nuvarande? I så fall kan det gå att dela upp nuvarande vardagsrum till ett sovrum, ”lägga till” nuvarande hall till resterande vardagsrum och sedan ha en hall mellan vardagsrum och kök.
Det optimala hade varit att göra två rum av ett sovrum. Men som jag skrev tidigare så tror jag att rummet är för litet. Jag har tillträde i april men får komma nästa helg och mäta alla rum.1 16386 skrev:Fönstren ser ut att sitta tätt, men det kanske ändå går att bygga en vägg mellan två fönster. Skulle man kunna använda öppningen för den andra ytterdörren istället för den nuvarande? I så fall kan det gå att dela upp nuvarande vardagsrum till ett sovrum, ”lägga till” nuvarande hall till resterande vardagsrum och sedan ha en hall mellan vardagsrum och kök.
Den andra öppningen är endast till en elcentral så det är ingen dörr som går in i huset.