Hej,
Jag behöver ett sovrum till. Hur hade ni gjort? Huset är 65 kvm.
Tyvärr är bilden inte skalenlig.
Tusen tack på förhand.
Jag behöver ett sovrum till. Hur hade ni gjort? Huset är 65 kvm.
Tyvärr är bilden inte skalenlig.
Tusen tack på förhand.
Redigerat:
Svårt att säga vad som blir bäst när det inte finns mått och att det inte är skalenligt. Men behövde jag prompt ett sovrum till hade jag delat av vardagsrummet enligt rött i första hand. Beroende på mått på rummet skulle sovrummet uppe till vänster delas av med en ny dörr från vardagsrummet, blått. Men jag misstänker att sovrummet är för litet för att dela av.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kurtivan skrev:
1 16386 skrev:
Ja, vi tänkte också på båda lösningarna. Sovrum i vardagsrummet eller dela av ett sovrum. Tror också sovrummet är för litet att dela av men det hade varit en bra lösning. Har bett om att få skalenlig planritning mejlad. Håller tummarna att det går.Centano skrev:
Svårt att säga vad som blir bäst när det inte finns mått och att det inte är skalenligt. Men behövde jag prompt ett sovrum till hade jag delat av vardagsrummet enligt rött i första hand. Beroende på mått på rummet skulle sovrummet uppe till vänster delas av med en ny dörr från vardagsrummet, blått. Men jag misstänker att sovrummet är för litet för att dela av.
[bild]
Allt beror ju på. Som alltid.
Jag hade också satsat på klädkammaren faktiskt. Men det är svårt att säga utan att veta mer om familjens behov.
Jag hade också satsat på klädkammaren faktiskt. Men det är svårt att säga utan att veta mer om familjens behov.
I klädkammaren tänker jag att det ska få plats en 120 säng och en billyhylla. Tänker att jag får ta klädkammaren och tonåringarna var sitt sovrum.ricebridge skrev:
Tar du för mycket yta av sovrummet riskerar du att stå med två taskiga rum. Att ta yta fram till efter fönstret lämnar bara en "vinkeltarm" som inte kommer fungera som sovrum. Jag tror fortfarande på alternativet i vardagsrummet.
Vad är det för tidsperspektiv, hur lång tid behövs det extra rummet, ska ni bo så under lång tid eller är det tillfälligt under en kortare tid?
Vad är det för tidsperspektiv, hur lång tid behövs det extra rummet, ska ni bo så under lång tid eller är det tillfälligt under en kortare tid?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dålig bild, jag är darrhänt.
Ta vardagsrummet och gör sovrum av. Gör allrum av köket m liten matplats.
Hallen blir som i USA, rakt in i rummet men det finns skoskåp som är väldigt grunda ni kan dela av med och ytterkläder kan hängas på kroklist som hänger på dörren till klädkammaren.
Om det är tonåringar så bör alla ha en egen dörr som går att stänga.