71 680 läst ·
95 svar
72k läst
95 svar
Hur bra är en billig planhyvel
Jo, ungefär så tänker jag mig målningslinjen. Dock med tillägget målningscell med undertryck, kanalfläkt, filter och cyklon. Hmmmm EX-problematiken.. Det är ju som gjort för UV-härdande lack. Kan man som konsument köpa sådan?bax skrev:Hmmm..jag ser fabriken framför mig...en rullbana...en mikrobrytare..en magnetventil...en kompressor...en färgspruta..ett elskåp...en drivning av rullbanan.
Allt detta arrangerat till en gudomlig komposition där pärlsponten kommer lugnt rullande, färdigmålad och klar
Jag önskar jag kunde vara med på bygget.
Rullbana: [länk]
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Och en IR-tork ska väl panelen passera med, så man kan hantera virket direkt efter.bax skrev:Hmmm..jag ser fabriken framför mig...en rullbana...en mikrobrytare..en magnetventil...en kompressor...en färgspruta..ett elskåp...en drivning av rullbanan.
Allt detta arrangerat till en gudomlig komposition där pärlsponten kommer lugnt rullande, färdigmålad och klar
Jag önskar jag kunde vara med på bygget.
Rullbana: [länk]
Går det inte att förlänga bandet upp mot fasaden med, och där avsluta med en ABB-robot med en hammare i "näven".
Mmmm..men då måste man få plats med en kapstation mitt på hållet..men det är ju inga problem..Mikael_L skrev:
Nu är det OT nåt-alldeles-förbannat. Nån får nog lyfta över den hära diskussionen till en egen tråd.
Det stora problemet är hur man skall gömma monstret för sin äkta hälft, som troligen inte tycker att det är rimligt att ha en industriell målningslinje genom verkstad, tvättstuga och matsal. Jag får nog sortera idén i lådan för "teoretiskt möjliga, men praktiskt ej genomförbara projekt".
Jag lämnar denna OT-utsvävning, och rapporterar hyvelbygget i en separat tråd när det börjar närma sig provkörning. Det blir bilder....
Jag lämnar denna OT-utsvävning, och rapporterar hyvelbygget i en separat tråd när det börjar närma sig provkörning. Det blir bilder....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden