197 läst ·
2 svar
197 läst
2 svar
Billig eller dyr ytterdörr som pallar västkustklimat?
Hej forumet,
Jag funderar på vilken dörr jag ska köpa till mitt förråd. Jag vill helst välja en kvalitetsdörr som är tillverkad i Sverige, men undrar om det är att "ta i" för ett förråd på 15 m2?
Jag har tittat på modell "Hälsingland" à 22k 😅
Eller en för mindre än hälften av priset.
Eller köpa på Bauhaus eller liknande?
Till saken hör att jag bor på en ö på västkusten, så jag vill gärna ha bra kvalité som tål väta och salta vindar 🌊 Dörren är också väldigt synlig, vi vår entré, så eftersom vi kommer se den ofta skadar det inte att den är vacker.
Kan någon ge mig råd? 🙏
Jag funderar på vilken dörr jag ska köpa till mitt förråd. Jag vill helst välja en kvalitetsdörr som är tillverkad i Sverige, men undrar om det är att "ta i" för ett förråd på 15 m2?
Jag har tittat på modell "Hälsingland" à 22k 😅
Eller en för mindre än hälften av priset.
Eller köpa på Bauhaus eller liknande?
Till saken hör att jag bor på en ö på västkusten, så jag vill gärna ha bra kvalité som tål väta och salta vindar 🌊 Dörren är också väldigt synlig, vi vår entré, så eftersom vi kommer se den ofta skadar det inte att den är vacker.
Kan någon ge mig råd? 🙏
Oavsett vad du köper, så är det ett utsatt läge för dig. Det blir nog att preparera dörr/arna en extra gång, med någon form av olja ( linolja - terpentin blaskigt ) som suger in ordentligt eller någon färdig träolja.
Men absolut ingen lack av något slag, den krackilerar och spricker, blir fult.
Men absolut ingen lack av något slag, den krackilerar och spricker, blir fult.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Tack för tips! I dagsläget tar jag på linoljevax (gul gegga) på mina vanliga ytterdörrar från Snickare Per. Tycker det funkar bra. Har även hört att man kan växa med båtvax 😆
Klicka här för att svara