79 591 läst ·
144 svar
80k läst
144 svar
Hur är det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare
Jag hade inte tömt 300 l gammalt vvb-vatten duschen ens. Vem vet vad för skit det kan vara där i?
det var chefen som var därL lbgu skrev:Prata med chefen för firman och se ifall han är vettig. Är han vettig så skickar han annat folk + ger någon rabatt som plåster på såren för vad idioterna ställt till med. Man kan ju hoppas de får sparken, men det är antagligen att hoppas på för mycket. Men dessa typer passar uppenbarligen inte för sitt jobb.
Tar chefen sina anställdas parti så hade jag förklarat att jag inte kommer att betala ett öre för deras arbete. Hade han käftat emot hade jag polisanmält idioterna för skadegörelse eller vad man ska kalla det. Se till att spela in samtalet med chefen.
Jag hade bett de gå därifrån o skrivit till firman!A Amhskåne skrev:Jag undrar om det är ok att din VVS montör i samband av byte av värmeanläggning, för att tömma befintlig varmvattenberedare 300 l tömmer vattnet direkt ut på tvättstugegolv som är 40 år gammal och befinner sig i samma plan som bostadsdelen.
När jag blev förskräckt över havet i tvättstugan blev jag utskälld och fick ultimatum att håller du inte käften så går vi!
Jag äger huset … och känner väl till vattenskador … vad säger ni?
Hur skulle. I görat?!
Vad gör jag tycker ni?
VVS firman har inte innan detta skedde informerat om sitt tillvägagångssätt så socklar på skåp och så vidare kunde skyddas.
När jag sa att plastmattan är ju 40 år gammal så man kan inte anse den helt vattentät … då fick jag till svar att då skulle jag väl h sett till att lägga om den i så fall …
TS har inte varit inloggad sedan i torsdags 10:00.
Om TS har läst några svarsinlägg så har det varit utan att vara inloggad.
Att inte ha varit inloggad på 2½ dygn är inte ovanligt, även om man har startat en tråd.
Om TS har läst några svarsinlägg så har det varit utan att vara inloggad.
Att inte ha varit inloggad på 2½ dygn är inte ovanligt, även om man har startat en tråd.
Japp. Precis. Jag försöker inte ens checka ut?Alfredo skrev:
"You can check out any time you like
But you can never leave".
Här är hela texten i väntan på TS återkomst och för de som tror att sånger bara handlar om att knulla mammor eller drunkna i någons ögon.
On a dark desert highway
Cool wind in my hair
Warm smell of colitas
Rising up through the air
Up ahead in the distance
I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway
I heard the mission bell
And I was thinking to myself
This could be heaven or this could be hell
Then she lit up a candle
And she showed me the way
There were voices down the corridor
I thought I heard them say
Welcome to the Hotel California
Such a lovely place (such a lovely place)
Such a lovely face
Plenty of room at the Hotel California
Any time of year (any time of year)
You can find it here
Her mind is Tiffany-twisted
She got the Mercedes-Benz, uh
She got a lot of pretty, pretty boys
That she calls friends
How they danced in the courtyard
Sweet summer sweat
Some dance to remember
Some dance to forget
So I called up the captain
"Please bring me my wine"
He said, "We haven't had that spirit here since 1969"
And still those voices are calling from far away
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say
Welcome to the Hotel California
Such a lovely place (such a lovely place)
Such a lovely face
They're livin' it up at the Hotel California
What a nice surprise (what a nice surprise)
Bring your alibis
Mirrors on the ceiling
The pink champagne on ice
And she said, "We are all just prisoners here
Of our own device"
And in the master's chambers
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives
But they just can't kill the beast
Last thing I remember
I was running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax," said the night man
"We are programmed to receive
You can check out any time you like
But you can never leave"
Det är ju hur självklart som helst att man som fackman inte förstör kundens egendom! Hur kan du inte fatta det?K Karl Heinz skrev:Vad är misstaget? Vattnet behöver tömmas ut. Ofta hamnar det på golvet. Privatkunder kan bli oroliga för allt möjligt. Jag är inte hantverkare, är akademiker. Håller mig helst långt ifrån de flesta hantverkare då jag presterar bättre själv inom deras expertiser. Men jag vet också hur många tossiga människor det finns, och hur felaktig uppfattning man jätteofta får av någon som presenterar sin egen putsade version av en händelse på ett forum.