M Maxtheodor skrev:
Fattar inte om jag lossar badrumsmatta och fyller ut med något material för att få fall varför kan jag inte lägga tillbaka våtrumsmattan efteråt med vissa korrigeringar?
Det där var en väldigt oväntad fråga från någon som byggt fem hus.

"Something is rotten in the state of Denmark"

BirgitS
M Maxtheodor skrev:
Fattar inte om jag lossar badrumsmatta och fyller ut med något material för att få fall varför kan jag inte lägga tillbaka våtrumsmattan efteråt med vissa korrigeringar?
En sak: Om golvet lutning blir större så behöver mattan bli längre. Tänk på hur man räknar ut längden av diagonalen i en rätvinklig triangel, ökar höjden så blir diagonalen längre.

Hur har du tänkt dig att få ut en limmad matta med svetsade hörn i ett enda stycke utan någon som helst skada?

Har du tagit reda på när badrummet renoverades senast?
Är badrummet mer än 15 år så är det ju meningslöst att ändra lutningen eftersom en besiktningsman kommer att rapportera att det är gammalt och inte uppfyller dagens krav ändå.

M Maxtheodor skrev:
Börja med att lossa badrumsmattan.
Ta bild innan du börjar och efter att du lossat det som krävs.

• Gilla
Maxtheodor
  • Laddar…
Hep Hep skrev:

Jo men jag slarvr inte

Det är inte möjligt att ändra fallet på ett befintligt golv utan golvet måste göras om och begagnade mattor går inte att återanvända, de brukar fö bli smulor när man river upp dem.
Nytt golv drar med sig nytt tätskikt på väggar och nya väggar och samma där, du kan inte återanvända en gammal väggmatta.
Ska något förändras måste alltså badrummet rivas ut, ner till stabila-bärande golv och väggar. Man försäkrar sig om att underliggande struktur är stabil och sedan bygger man upp ett nytt badrum med nya material och detaljer.

• Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
Den enklaste quickfixen du kan göra är att sätta in en duschkabin.

• Gilla
Maxtheodor
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det är inte möjligt att ändra fallet på ett befintligt golv utan golvet måste göras om och begagnade mattor går inte att återanvända, de brukar fö bli smulor när man river upp dem.
Nytt golv drar med sig nytt tätskikt på väggar och nya väggar och samma där, du kan inte återanvända en gammal väggmatta.
Ska något förändras måste alltså badrummet rivas ut, ner till stabila-bärande golv och väggar. Man försäkrar sig om att underliggande struktur är stabil och sedan bygger man upp ett nytt badrum med nya material och detaljer.
Tack för bra svar. Vad jag behöver är ett material som jag kan bygga upp ett nytt fall med. Duschummet ligger på övervåningen vilkett försvårar.

E EyEr0n skrev:
Den enklaste quickfixen du kan göra är att sätta in en duschkabin.
Ja det är en tanke..tack

M Maxtheodor skrev:
Tack för bra svar. Vad jag behöver är ett material som jag kan bygga upp ett nytt fall med. Duschummet ligger på övervåningen vilkett försvårar.
Fall bygger man med flytspackel.

E EyEr0n skrev:
Fall bygger man med flytspackel.
Funkar inte tack ändå

Hep Hep skrev:

Du vet ju inte hur det ser ut...

BirgitS
M Maxtheodor skrev:
På vilket sätt menar du att det försvåras av att duschrummet är på övervåningen?
M Maxtheodor skrev:
Du vet ju inte hur det ser ut...
Men vi är nog många som gärna skulle vilja veta hur det ser ut. Utan bilder så blir det så hypotetiskt och svårt att ge råd som passar i just detta fall.

BirgitS BirgitS skrev:
På vilket sätt menar du att det försvåras av att duschrummet är på övervåningen?

Men vi är nog många som gärna skulle vilja veta hur det ser ut. Utan bilder så blir det så hypotetiskt och svårt att ge råd som passar i just detta fall.
I neder våningen tak der uppe golv Jag kan eller vill inte riva golvet i övervåningen för att kolla hur tjockt bjälk laget är. Ville bara ha hjälp med att hitta ett material för att bygga ett fall ett material med en liten tolerans för en ev svikt
De är allt.

M Maxtheodor skrev:
Jag är väldigt noggrann själv
Har du nån bild att visa oss på nått badrum DU byggt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.