2 184 läst ·
65 svar
2k läst
65 svar
Hur ändrar jag fallet i ett duschrum
Oj håller med
Det där var en väldigt oväntad fråga från någon som byggt fem hus.M Maxtheodor skrev:
"Something is rotten in the state of Denmark"
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 205 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 205 inlägg
En sak: Om golvet lutning blir större så behöver mattan bli längre. Tänk på hur man räknar ut längden av diagonalen i en rätvinklig triangel, ökar höjden så blir diagonalen längre.M Maxtheodor skrev:
Hur har du tänkt dig att få ut en limmad matta med svetsade hörn i ett enda stycke utan någon som helst skada?
Har du tagit reda på när badrummet renoverades senast?
Är badrummet mer än 15 år så är det ju meningslöst att ändra lutningen eftersom en besiktningsman kommer att rapportera att det är gammalt och inte uppfyller dagens krav ändå.
Det är inte möjligt att ändra fallet på ett befintligt golv utan golvet måste göras om och begagnade mattor går inte att återanvända, de brukar fö bli smulor när man river upp dem.
Nytt golv drar med sig nytt tätskikt på väggar och nya väggar och samma där, du kan inte återanvända en gammal väggmatta.
Ska något förändras måste alltså badrummet rivas ut, ner till stabila-bärande golv och väggar. Man försäkrar sig om att underliggande struktur är stabil och sedan bygger man upp ett nytt badrum med nya material och detaljer.
Nytt golv drar med sig nytt tätskikt på väggar och nya väggar och samma där, du kan inte återanvända en gammal väggmatta.
Ska något förändras måste alltså badrummet rivas ut, ner till stabila-bärande golv och väggar. Man försäkrar sig om att underliggande struktur är stabil och sedan bygger man upp ett nytt badrum med nya material och detaljer.
Tack för bra svar. Vad jag behöver är ett material som jag kan bygga upp ett nytt fall med. Duschummet ligger på övervåningen vilkett försvårar.Fotografen skrev:
Det är inte möjligt att ändra fallet på ett befintligt golv utan golvet måste göras om och begagnade mattor går inte att återanvända, de brukar fö bli smulor när man river upp dem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 205 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 205 inlägg
På vilket sätt menar du att det försvåras av att duschrummet är på övervåningen?M Maxtheodor skrev:
Men vi är nog många som gärna skulle vilja veta hur det ser ut. Utan bilder så blir det så hypotetiskt och svårt att ge råd som passar i just detta fall.M Maxtheodor skrev:
I neder våningen tak der uppe golv Jag kan eller vill inte riva golvet i övervåningen för att kolla hur tjockt bjälk laget är. Ville bara ha hjälp med att hitta ett material för att bygga ett fall ett material med en liten tolerans för en ev sviktBirgitS skrev:
De är allt.