Inget alls hos mig än men jag noterade att schablonen va borttaget nu.

D djac skrev:
Mycket GR-aktivitet för mig idag, vet inte hur regionalt det är, kanske varit samma i hela SE4?
Samma här i SE4. Ser i mina egna grafer att HV vid flera tillfällen idag har ryckt in och tryckt ut 6kW på nätet.

Har provat öppna Tibber-appen vid några av tillfällena och mötts av texten "Stöttar nätet".
Osäker dock på hur dessa events har listats i HV's webgui då jag inte gått in och kollat.

Ska bli spännande att se vilken ersättning det landar på i slutet av dagen.
Även intressant att jämföra om vi fått olika ersättning i olika elområden, eller om det rentutav är så pass lokalt att två i samma elområde kan få helt olika ersättningar.

• Gilla
Mangadang
  • Laddar…
Gött att den laddar nu? Står inget i Tibber appen om stöd. Mest att den laddar för att det är låga elpriser 🤣

• Skärmdump av appinställningar för schemalagd elbilsladdning med tider och effekt, visar att laddning sker vid låga elpriser utan fjärruppdateringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
GR har droppat ordentligt nu i SE3. Hoppas det är tillfälligt, är nere på 8-13 kr per dag för två HV.

Ja, i princip obefintligt nu.

D
Ja men så lär det bli nu, intäkterna kommer att komma från några få tillfällen, inte så jämnt som tidigare.

• Gilla
Dizzy00
  • Laddar…
Lite märkligt ändå att den körde igång att ladda ena bilen med GR nyss men inte HV som är tomt?

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
Första gången jag ser HV köra Grid Reward SE3

• Mobilapp för Homevolt visar batterinivå på 75%, urladdning på -5,99 kW och Grid Rewards för elnätsstöd. Smart styrning aktiverad för intäktsoptimering.
    Skapa konto
  • Gilla
N3rox och 1 till
  • Laddar…
D
M Mangadang skrev:
Första gången jag ser HV köra Grid Reward SE3
Detsamma för mig i SE4, just nu alltså!

Lite typiskt att det, även denna gången, kommer när man har en dag med högt pris framför sig..

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
Syns dock inget i schemat som gör att man kan se GR

• Laddningsapp med Homevolt visar information om Grid Rewards, laddar ur för att stödja elnätet, smart styrning på. Diagram över förbrukning och uppladdning.
    Skapa konto
  • Skärmbild av energihanteringssystem med batteristatus, schema för laddning/-urladdning och flödesschema över elproduktion och konsumtion.
    Skapa konto
D
N N3rox skrev:
Syns dock inget i schemat som gör att man kan se GR
Nej, tyvärr, under testerna var de ju märkta men numera ser man inte orsaken till planen.

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
D djac skrev:
Nej, tyvärr, under testerna var de ju märkta men numera ser man inte orsaken till planen.
Hoppas det är bra ersättning. För dem senaste dagarna har inte varit något vidare

Jag fick 15kr för morgonens GR, sen för såld el utöver det.

Fram tills nu har GR för HV kommit upp till 38,92kr idag.

D
N N3rox skrev:
Fram tills nu har GR för HV kommit upp till 38,92kr idag.
Inte alls de siffrorna, 11kr här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.