Ja, nu är det löst.

Gött. Nu har troligen nästa batteri rasat…

N N3rox skrev:
Gött. Nu har troligen nästa batteri rasat…
Hur märker du det? redan haft en modul utbytt på garanti?

M Mangadang skrev:
Hur märker du det? redan haft en modul utbytt på garanti?
Hej,

Surfade in i Web interfacet.

EMS_ALARM_BAT_VOLTAGE_IMBALANCE_ALARM
EMS_ALARM_DC_DISCONNECTED
EMS_WARNING_BATTERY_DC_DISCONNECT_WARNING

Yes, ett rasade i våras. Har två HV med ett batteriblad i varje. Så nu verkar det var mastern som rasat. Så då blir det jobbigt. Sist var det slaven och då kunde jag stänga av det. För ”kapaciteten” kommer och går.

• Ledsen
djac
  • Laddar…
Detta gör ju att man blir lite fundersam om man ska köpa ett eller två ytterligare blad. För att maxa HV

N N3rox skrev:
Detta gör ju att man blir lite fundersam om man ska köpa ett eller två ytterligare blad. För att maxa HV
Vad jag förstår så lämnar HomeVolt 15 års effektgaranti! Så cellerna borde vara inkluderade som jag ser det. Nackdelen är dock att man får vänta så länge på reparation!

AriNie AriNie skrev:
Vad jag förstår så lämnar HomeVolt 15 års effektgaranti! Så cellerna borde vara inkluderade som jag ser det. Nackdelen är dock att man får vänta så länge på reparation!
Jo garantin, men ändå. Tog väl cirka 1 månad sist.

N N3rox skrev:
Jo garantin, men ändå. Tog väl cirka 1 månad sist.
Det var snabbt! Jag fick vänta en hel sommar (3mån) på att en liten brytare under växelriktaren skulle bytas, bytet tog 20 minuter att utföra!
Jag fick ersättning med 800kr efter klagomål!

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
AriNie AriNie skrev:
Det var snabbt! Jag fick vänta en hel sommar (3mån) på att en liten brytare under växelriktaren skulle bytas, bytet tog 20 minuter att utföra!
Jag fick ersättning med 800kr efter klagomål!
Dem kanske hade fått fram flera batteriblad när mitt rasade

Trodde jag hade fått igång batteriet efter att stängt av det och startat upp det igen för det laddade ur. Men sedan när det skulle ladda inatt så lyckades det enbart ladda till cirka 30%, sedan larmade det ur igen. Så nu är jag mer säker på att batteribladet är kört.

Nu verkar det ballat ur totalt. Nu känner inte CT-klämmorna någon spänning, bara ström. Så nu ströp den inte importen… Gött att sabba effekttariffen redan den 3:e i månaden.

• Statusvy av energianvändning och export/import, med noll volt på CT-klämmor. Icons av kraftledning, hus och batteri med text om ström och effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
djac
  • Laddar…
Testa byta batteri?

Hur har ni valt "kostnad per cykel" i era Homevolt?
Tänker även på efter årskiftet när 60 öringen försvinner

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
Den mä
M Mangadang skrev:
Testa byta batteri?

Dem mäter fortfarande ström och har kommunikation. Får testa byta på måndag när man åter är hemma

M Mangadang skrev:
Testa byta batteri?

Jag kör 55öre på kostnad på cykel.
Algoritm kommer få uppdateras, så tror ej man ska ändra kostnaden utifrån den.

• Gilla
Mangadang
  • Laddar…
Första gången på länge jag ser GR på bilarna.

Mitt ärende är skickat till Polarium så får se hur lång tid detta tar denna gången.
Det som är tråkigt denna gången är att laddningen inte tar hänsyn till vad jag ställt in max import från nätet till då den inte verkar registrera spänningen utan bara strömmen.

• Appskärm som visar intjänade belopp i kronor och laddstatus för enheter som stöder elnätet, inklusive Enyaq och Born, med laddning pausad.
    Skapa konto
  • Mobilappskärm med meddelande "Grid Rewards rullar", priset för laddning skiljer sig från spotpriset och uppdateras efter stöd till elnätet.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.