Aktuellt schema

• Schema över laddnings- och urladdningspunkter för el från 05:03 till 08:00, inklusive parametrar och tidsintervaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tabell med tidsschema för olika lägen som Charge Setpoint, Discharge Setpoint och Idle med parametrar och tider från 2025-09-04 till 2025-09-05.
    Skapa konto
M Mangadang skrev:
Hittills har inget ändrats i schemat
Schemat du ser inne i Tibber appens HV Power-up är ganska meningslös, tyvärr.
Den är kraftigt förenklad, även under vanlig drift. Nu finns dessutom FCR-poster i schemat och jag tror inte ens den vet hur den ska plotta ut det grafiskt.

N N3rox skrev:
Aktuellt schema
Ok, ditt schema från HV’s webb-gui ser identiskt ut med mitt.

Men vad händer rent konkret?
Du ser att schemat tillåter FCR i båda riktningar just nu. För mig blev det inladdning på 5000w.

För en stund sedan tog den en paus. Men nu verkar den köra igång laddning igen fast med 4500w istället.

Dizzy00 Dizzy00 skrev:
Ok, ditt schema från HV’s webb-gui ser identiskt ut med mitt.

Men vad händer rent konkret?
Du ser att schemat tillåter FCR i båda riktningar just nu. För mig blev det inladdning på 5000w.

För en stund sedan tog den en paus. Men nu verkar den köra igång laddning igen fast med 4500w istället.
Laddar just nu 5000w

• Gilla
Dizzy00
  • Laddar…
Har samma schema

Men nu så verkar den ladda in och ur kanske kör ca 10 min åt varje håll. Ingen `setpoint` sätts utan allt syns på "Power" Verkar jobba i olika ganska olika, allt från ~5kW till 150W.

• Gilla
Dizzy00
  • Laddar…
Här är mitt schema

• Batterischema och status: laddning, urladdning, inaktiv. Innehåller tidpunkter och parametrar som setpoint och fcr. Visar aktuell batteristatus.
    Skapa konto
  • Screenshot av ett schema med tidpunkter och statusar för laddning och urladdning, inklusive inställningspunkter och offline-status.
    Skapa konto
D
Detta sabbar mina stats.. :(

• Ledsen
Dizzy00
  • Laddar…
W wimpyfudge skrev:
Men nu så verkar den ladda in och ur kanske kör ca 10 min åt varje håll. Ingen `setpoint` sätts utan allt syns på "Power" Verkar jobba i olika ganska olika, allt från ~5kW till 150W.
Precis, de sätter inga Setpoints på FCR-posterna.

Jag upplevde samma sak som du, att en bit i testet så började den hoppa mellan olika håll, vila en stund, sen på det igen. Och effekten ändrades emellanåt.

Gillar det! :)

M Mangadang skrev:
Här är mitt schema
Intressant! Du verkar ha fått NÅGOT annorlunda procentsatser i de där luckorna mellan FCR-testerna. Dvs, att ditt batteri ska ligga på en något annorlunda SoC% när den går in i testen.

Dock inga stora skillnader, men man kan undra vad syftet är.

D
Det här är ju ett mycket mer aktivt test än det vi sett tidigare, de håller verkligen på!

• Gilla
Mangadang
  • Laddar…
Rolig aktivitet på batteriet nu på morgonen, ladda in och ur i vågor

• Diagram som visar batteriets laddning och urladdning i vågor över 5 minuter med värden i watt mellan 08:15 och 08:21.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Mangadang och 1 till
  • Laddar…
W wimpyfudge skrev:
Rolig aktivitet på batteriet nu på morgonen, ladda in och ur i vågor
Haha, ja det ser lite lustigt ut.
Det är dock bara inladdning, men effekten verkar gå i en sinusvåg mellan 1250 - 3750 w.

I schemat är det taggat som "fcr_d_down" på max 5000 w.

Ja det ser lovande ut, mycket aktivitet.

• Graf över batteriaktivitet och elpris. Staplar visar laddning från solenergi och elnätet under dagen, elpris anges i öre per kWh.
    Skapa konto
Fick ni också en extra sudd med GR igår? Va väl kompensation för testet som gjordes.
Stapelgraf över intjänad belöning i september, totalt 260,99 kr, inklusive elbil och husbatteri.
Skapa konto

• Gilla
N3rox och 2 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Fick ni också en extra sudd med GR igår? Va väl kompensation för testet som gjordes.
[bild]
Ser likande ut för mig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.