Mina CT klämmor är offline sedan några dagar, så batteriet har inte laddat något under flera dagar, har försökt få hjälp via support utan hjälp. Startat om Pulse som var kopplad till klämmorna.

Hur gjorde ni i Webbgui?

M Mangadang skrev:
Mina CT klämmor är offline sedan några dagar, så batteriet har inte laddat något under flera dagar, har försökt få hjälp via support utan hjälp. Startat om Pulse som var kopplad till klämmorna.

Hur gjorde ni i Webbgui?
Har du bytt batterier i dem? (Antar du inte har USB ström till dem) Min funka direkt när jag gjorde det. Kan alltid starta om HV eller ta enable pairing I 868 menyn

Har inte bytt batterierna, det sitter en vit kabel typ audiokabel variant kopplad till den. Så det är alltså inte uppladdningsbara batterier utan sådana man måste byta ut regelbundet?
Så om jag måste para om klämmorna. Så är det bara att låsa upp i webbgui och det sker automatiskt?

Har du sladd till batteriboxen?

D
M Mangadang skrev:
Har inte bytt batterierna, det sitter en vit kabel typ audiokabel variant kopplad till den. Så det är alltså inte uppladdningsbara batterier utan sådana man måste byta ut regelbundet?
Så om jag måste para om klämmorna. Så är det bara att låsa upp i webbgui och det sker automatiskt?
Kan du ansluta dem till en USB-laddare så hade jag gjort det, annars börja med att byt batterierna, de kommer förmodligen tillbaks då.

Nej, batterierna är inte laddbara.

Tack för tipsen, ska testa att byta batterierna när jag kommer hem, sen kolla på någon usb lösning

M Mangadang skrev:
Tack för tipsen, ska testa att byta batterierna när jag kommer hem, sen kolla på någon usb lösning
Hos mig levererades de med skena för anpassning trafo men SveaSolar kopplade inte in dem utan tyckte att man borde byta batterierna efter 6 månader…
Jag kopplade in dem själv! Kolla om du har förpackningen kvar!

K
AriNie AriNie skrev:
Hos mig levererades de med skena för anpassning trafo men SveaSolar kopplade inte in dem utan tyckte att man borde byta batterierna efter 6 månader…
Jag kopplade in dem själv! Kolla om du har förpackningen kvar!
Kommer bli roligt för supporten när kunderna hör av sig. Verkar som ett knasigt beslut att inte göra fast installation.

• Gilla
buffyin
  • Laddar…
M Mangadang skrev:
Minna fungera automatisk när jag byter batterier iaf. Bara vid para vid problem efter batteribyte ej funkar.

Batterierna är tyvärr ej uppladdningsbara men följde med en trafo till USB men flesta har ej fått dem installerade (jag behöll minna, då jag ej hade plats).

Upptäckte att jag hade två st pulse, en solar och en grid clamps, fick byta batteri på båda och para om dem. Nu borde det funka, får se imorgon

• Gilla
buffyin
  • Laddar…
Fler som tycker schemat är stolpe ut numera? Ikväll tömmer mitt batteri sig timman innan det högsta priset är och så håller det på nästan varje dag.
Diagram över batterianvändning och elpris som visar laddning och urladdning, samt solcellsproduktion i kWh, med tidsangivelser och olika färgindikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
djac
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Fler som tycker schemat är stolpe ut numera? Ikväll tömmer mitt batteri sig timman innan det högsta priset är och så håller det på nästan varje dag.
[bild]
Tycker mitt fortfarande sköter sig.

• Diagram som visar batteriaktivitet över dygnet i kWh, med förbrukning från solenergi och elnätet samt elpris i öre/kWh.
    Skapa konto
Mitt tömde sig både timmen innan och timmen med högsta priset.

• Graf som visar batteriaktivitet och elpris över tid. Kurvorna visar förändringar i kWh och öre, med fokus på tidpunkten 18:00.
    Skapa konto
M Mangadang skrev:
Mitt tömde sig både timmen innan och timmen med högsta priset.
Har ni Tibber inställda för egen förbrukning eller intäkter?

Snart kommer effektavgifter till alla och dessutom med 15min pris, har Tibber och Svea Solar någon fix för det när det gäller GR. Problemet som jag sagt tidigare är att GR motverkar peak shaving då GR går in o laddar ibland= eventuell effekt topp. Har redan hög effektavgift så jag kunde inte skaffa ett HomeVolt batteri och använda GR, men i våras sa både Tibber och Svea Solar att dom hade uppdatering på gång för det, typ att avaktivera GR när effektavgiften var hög. Så jag undrar om dom fixat det nu, säljarna var väldigt på att sälja batteri ringde mig flera gånger efteråt och lovade att det skulle fixas inom någon månad.

Edit: med 15minuters pris så räcker det med att köra igång vattenkokaren på ca2.4kw vid fel tillfälle för att det ska märkas på effektavgiften.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.