74 095 läst ·
636 svar
74k läst
636 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Upplever ni som jag att Tibber verkar missa dyraste timmen med en timme när det kommer till urladdning?
Just nu är mina bevis endast mitt minne, så jag ska samla på mig lite screenshots...
Vore "lustigt" om dom missat sommartid
Just nu är mina bevis endast mitt minne, så jag ska samla på mig lite screenshots...
Vore "lustigt" om dom missat sommartid
Du får tänka på att det snabbaste de kan ladda ur ett fullladdat 13 kWh batteri är två timmar. Så mitt brukar ladda ur dyraste timmen och den efterföljande timmen.W wimpyfudge skrev:
Så här blev det idag;
Planen:
Utfallet:
Och hur mycket jag har kvar...
Blir nog till att öppna ett case med supporten
Planen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utfallet:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och hur mycket jag har kvar...
Logga in
Skapa konto
Blir nog till att öppna ett case med supporten
Idag laddade inte batteriet fullt, så det är inte en typisk dag, men ganska talande.
Normalt sett så har batteriet hunnit ladda ur minst timmen innan peak så den laddar typ ur högsta timme -2 och -1 så att säga.
Normalt sett så har batteriet hunnit ladda ur minst timmen innan peak så den laddar typ ur högsta timme -2 och -1 så att säga.
Kan du dubbelkolla hur förbrukningen ser ut de timmarna? (Har allt gått till hem, kan ses i vanliga pulse). Det kan se ut så här om ct klämma är felkopplade/inställd.W wimpyfudge skrev:
Förbrukningen är aldrig så hög och pulse registrerar att jag snarare säljer el. Det kan nog vara att klämmorna sitter fel då.B buffyin skrev:
Chattade med deras support AI precis och blev kopplad till mänsklig supportagent, väntetid 4 dagar (ja, det är midsommar osv men lite roligt är det) Undra om man behöver ha chat fönstret uppe tills på måndag? 😉
Edit, tog bara några minuter att få tag på en person. Snyggt!
Vilket "zigzag" test!!!N N3rox skrev:
Laddar in på full effekt (6x2 = 12kW) med båda dina HV, pausar, laddar ur, pausar, laddar in.
Allt inom samma timme.
Undrar om de vill testa hur responsiva dubbla HV om de ska hoppa mellan in- och urladdning flera ggr under samma timme. Kan tänka mig att batterierna blir ganska varma av detta! XD