85 705 läst ·
789 svar
86k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Dem säger att det är batteribladet. Men man får inget meddelande utan jag noterade att det laddat dåligt och sedan var jag inne i webbservern och såg felmeddelande. Masterbatteriet verkar inte heller förstå att slaven är defekt.Dizzy00 skrev:
Notera att jag har två HV, med ett batteriblad i respektive.
Minns du vad felmeddelandet sa? Jag är ständingt inne och meckar/kollar i webb UI, så kan ju vara bra att veta.
Jadå, minns att du kör 2 x HV.
Hoppas att mastern kan rulla på iaf... och att de får rätt på synken så att mastern fattar att slaven är ur funktion.
Jadå, minns att du kör 2 x HV.
Hoppas att mastern kan rulla på iaf... och att de får rätt på synken så att mastern fattar att slaven är ur funktion.
Den som lever får se, hur lång tid det tar för dem att skaka fram ett nytt batteriblad. Tveksam om det finns några garantier eller försäkringar.AriNie skrev:
Är det bara jag som fått lägre GR hittills i Maj?
Runt 15 kr / dag istället för 20.
Jag meckar ibland med batteriets schema och vill veta om det är detta som "straffar" mig eller ifall Tibber bara generellt har sänkt ersättningen.
1 x HV 13,3 @ SE4
För den som bryr sig:
Kör f.n. batteriet i "Optimering för Egenförbrukning" då vi i princip inte har några prispeakar, så jag tycker bara det är onödigt att batteriet köra extra köp/sälj cykler för att tjäna småpengar.
Ökar vollan i nätet, så slår jag över till Intjäning.
Utöver detta har jag programmerat en egen NodeJS app som ligger och kör 24/7 på en 10 år gammal Intel NUC (drar 5-10W headless)
Den tankar ner stats från batteriet löpande, och såfort SoC kliver under 20% eller över 90% så tömmer den schemat och sätter batteriet i IDLE.
Än en gång, i dessa soliga tider med låga elpriser, så sparar jag hellre på batteriet.
Planen är att appen även ska ta dagspriser i beaktande snart. Kommer t.ex. prispeakar på över 200 öre, så släpper appen på "bromsen" och tillåter 0-100% SoC.
Jag meckar ibland med batteriets schema och vill veta om det är detta som "straffar" mig eller ifall Tibber bara generellt har sänkt ersättningen.
1 x HV 13,3 @ SE4
För den som bryr sig:
Kör f.n. batteriet i "Optimering för Egenförbrukning" då vi i princip inte har några prispeakar, så jag tycker bara det är onödigt att batteriet köra extra köp/sälj cykler för att tjäna småpengar.
Utöver detta har jag programmerat en egen NodeJS app som ligger och kör 24/7 på en 10 år gammal Intel NUC (drar 5-10W headless)
Den tankar ner stats från batteriet löpande, och såfort SoC kliver under 20% eller över 90% så tömmer den schemat och sätter batteriet i IDLE.
Än en gång, i dessa soliga tider med låga elpriser, så sparar jag hellre på batteriet.
Planen är att appen även ska ta dagspriser i beaktande snart. Kommer t.ex. prispeakar på över 200 öre, så släpper appen på "bromsen" och tillåter 0-100% SoC.
Ser att det stämmer, ligger runt 15kr för batteriet för mig med, SE4.Dizzy00 skrev:
Är det bara jag som fått lägre GR hittills i Maj?
1 x HV 13,3 @ SE4
För den som bryr sig: