Lycka till!

Ja tackar, Självrisken på rättskyddsförsäkringen är 1500, Så hur ska en domstol tro att vi skulle anlita en amatör för 14000 som inte ett försäkringsbolag godtar som jurist.

Oj, bra villkor du har. Våran via moderna och även IF tror jag att i rättskyddet har man självrisk på 20% upp till ett visst tak, sen betalar man allt.

Sen bör du ju betänka att du HAR anlitat honom, via fullmakten. Så, ja du HAR anlitat en amatör. Det som kommer bli er tvist är nog snarare "är det rimligt att han jobbar gratis?" ...jag skulle inte sätta en krona på att en domstol kommer köpa rimligheten i att du trodde detta var gratis. Speciellt inte om hans historia är trovärdig.

Redigerat:
....jag är inte heller 100 på att rättskydd täcker in sk småmål - tvister under 44500 kr. Men kolla det med ditt FB.

De tvister jag känner till har pågått ett par år och de har slutat med att det blir en kostnad på över 20,000 kr, efter rättskyddet kickar in. Och om du förlorar, troligen betydligt mer.

Redigerat:
  • Gilla
Chr1
  • Laddar…
Byggis1976 skrev:
....jag är inte heller 100 på att rättskydd täcker in sk småmål - tvister under 44500 kr. Men kolla det med ditt FB.

De tvister jag känner till har pågått ett par år och de har slutat med att det blir en kostnad på över 20,000 kr, efter rättskyddet kickar in. Och om du förlorar, troligen betydligt mer.
Du glömmer att TS redan har en pågående tvist, och beloppet på den vet vi inte, det är ju för den han i första hand anlitar advokat, sedan får vi se om det behövs även för brännvinsadvokaten.

Ok, ja det låter ju sunt. I fallet med 14,000kr fakturan skulle jag se det som läropengar och bli en tvist kortare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.