Hej vi håller på att riva ut golvet är vardagsrummet och där har man lagt parkett, golvfoam, masonite och sedan betong.
Nu till problemet! Mellan masoniten och betongen finns det stora mängder "byggdamm" och sågspån. Byggdammet som jag personligen tycker ser ut att vara lite grönaktigt men torrt. Masoniten är inte speciellt dålig om ni frågar mig.
Några ideer? Farligt? Är det som har kommit in med drag?
Nu till problemet! Mellan masoniten och betongen finns det stora mängder "byggdamm" och sågspån. Byggdammet som jag personligen tycker ser ut att vara lite grönaktigt men torrt. Masoniten är inte speciellt dålig om ni frågar mig.
Några ideer? Farligt? Är det som har kommit in med drag?
Antar att man lade in det omvänd ordningJ Jerrynilsson6 skrev:
Skall man lägga nytt golv är det ofta smartast att ta bort så lite av det gamla som möjligt. Att riva bort befintligt golv är ofta helt onödigt.
Vad spelar det för roll? Det beror ju på vad tanken är. Skall man bara riva spelar väl inte lite damm mer eller mindre någon roll.J Jerrynilsson6 skrev:
Skall man måla betongen lär man behöva dammsuga bort allt damm. Kanske slipa med.
Skall man lägga ett nytt golv framgår det ab lägginstruktionen hur underlaget skall vara. Men det brukar stå att man skall dammsuga noga.
Skall du inte ha kvar dammet spelar det knappast någon roll exakt vad det är skulle jag säga.J Jerrynilsson6 skrev:
Jag ska såga upp en ränna för att dra till rör i rör föratt montera radiatorer
Klicka här för att svara