Hej vi håller på att riva ut golvet är vardagsrummet och där har man lagt parkett, golvfoam, masonite och sedan betong.
Nu till problemet! Mellan masoniten och betongen finns det stora mängder "byggdamm" och sågspån. Byggdammet som jag personligen tycker ser ut att vara lite grönaktigt men torrt. Masoniten är inte speciellt dålig om ni frågar mig.
Några ideer? Farligt? Är det som har kommit in med drag?

• IMG20260425214200.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG20260425214211.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Engladgubbe och 1 till
  • Laddar…
J Jerrynilsson6 skrev:
Hej vi håller på att riva ut golvet är vardagsrummet och där har man lagt parkett, golvfoam, masonite och sedan betong.
Antar att man lade in det omvänd ordning

Skall man lägga nytt golv är det ofta smartast att ta bort så lite av det gamla som möjligt. Att riva bort befintligt golv är ofta helt onödigt.
J Jerrynilsson6 skrev:
Nu till problemet! Mellan masoniten och betongen finns det stora mängder "byggdamm" och sågspån. Byggdammet som jag personligen tycker ser ut att vara lite grönaktigt men torrt. Masoniten är inte speciellt dålig om ni frågar mig.
Vad spelar det för roll? Det beror ju på vad tanken är. Skall man bara riva spelar väl inte lite damm mer eller mindre någon roll.

Skall man måla betongen lär man behöva dammsuga bort allt damm. Kanske slipa med.

Skall man lägga ett nytt golv framgår det ab lägginstruktionen hur underlaget skall vara. Men det brukar stå att man skall dammsuga noga.
J Jerrynilsson6 skrev:
Några ideer? Farligt? Är det som har kommit in med drag?
Skall du inte ha kvar dammet spelar det knappast någon roll exakt vad det är skulle jag säga.

Jag ska såga upp en ränna för att dra till rör i rör föratt montera radiatorer

Kryptonit är väl grön?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.