24 729 läst ·
94 svar
25k läst
94 svar
Hjälp snälla - grannar börjar städa 23:00
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 152 inlägg
Om du tolkar oljudet som möjligt våld i hemmet så kan du göra både polisanmälan om ett pågående brott samt att du kan även göra en orosanmälan för barn som är i en stökig miljö…
Borde nog få tyst på nattstöket
Borde nog få tyst på nattstöket
Exakt vad jag också tänkte. Mer än sex vuxna och ett okänt antal barn som bor i samma lägenhet, varje kväll flyttar de möbler för att få plats att fälla ut en bäddsoffa eller ställa upp ett par fällbara sängar, och så dammsuger de golvet innan de lägger ut lösa madrasser för barnen att sova på. Eller så har de en luftmadrass med tillhörande luftpump som låter som en dammsugare.A Artemisia skrev:
Fast hela idén med omskrivninghen är väl att nämna "de som inte åker skidor" för att skilja dem från svenskar. Nu blir det ett märkligt utpekande av blonda äktsvennar som bara saknar talang för vintersport. Var är det de bor - i Sjöbo kanske?
Vad gäller TS så kanske vi inte ska förvänta oss någon närmare uppföljning av trådstarten. Varit medlem i 17 år och på den tiden startat 5 trådar och gjort 4 inlägg varav 2 inte finns kvar. Ingen som direkt gödslat med uppföljningar.
Vad gäller TS så kanske vi inte ska förvänta oss någon närmare uppföljning av trådstarten. Varit medlem i 17 år och på den tiden startat 5 trådar och gjort 4 inlägg varav 2 inte finns kvar. Ingen som direkt gödslat med uppföljningar.
Det är bara ni svenskar som inte vågar säga vad ni tycker på den fronten.kashieda skrev:
För att återgå till ämnet: är det kommunal eller privat hyres? Jag har en konstig känsla av att kommunala hyresvärdar inte bryr sig så mycket om stök, så länge cashen rullar in.
Kan absolut säga vad jag tycker. Men då kommer moderator in med pekpinnar.R ReMaxBerea skrev:
Anser nog att många privata skiter i vilket, bara dom får hyran. Är det seriösare privata så hyr dom inte ut till det klientelet överhuvudtaget
Om man inte själv vill ta konfrontationen med grannen och hyresvärden inte gör något så är det betydligt billigare att gå via hyresgästföreningen istället för att bekosta en egen jurist och driva frågan mot hyresvärden. Med tanke på den "förhandlingsavgift" som man redan har betalt så ser jag inga som helst problem med att bli medlem för att sedan utnyttja hyresgästföreningens jurister och hjälp för att kunna driva tvisten mot hyresvärden. Man får bara vara noga med att inte berätta att problemen uppstod INNAN man blev medlem för då får man ingen hjälp av hyresgäst föreningen.A Ahlsells-listpriser skrev:Alla som bor i en hyresrätt betalat redan 15 kr per månad i s.k "hyressättningsavgift". Hyresgästföreningen inkasserar redan över 200 MSEK/år. Avgiften är lömskt nog inbakad i hyran på klassiskt fulmaner. Inte så konstigt kanske då Hyresgästföreningen är starkt knuten till Socialdemokraterna.
Marcus: Ditt "tips" är helt värdelöst och hur kan du ge detta till en pensionär? Skäms på dig.
Mitt tips till TS.
Spara din hundralapp istället för att bekosta en lobby-organisation. Knacka sen på hos grannarna och kolla varför de städar så sent? Det finns säkert en förklaring och ni kommer såklart hitta en lösning. Lycka till
Varför skall jag skämmas för att ge det rådet? Antingen tar man kontakt själv med grannen eller så får man betala för att någon annan gör jobbet, billigaste lösningen som jag vet är Hyresgästföreningen.
Men behöver inte bli medlem i hyresgästföreningen bara för att få samma råd som man redan har fått här att gå vidare till Miljö och Hälsa om hyresvärden inte gör något åt detta.
Satt själv i en sits på andra sidan med en gäst till en befintlig hyresgäst som va störande. Detta anmäldes dirket till Miljö Och hälsa från den hyresgäst som blev trakaserad/störd utan inblandning av någon förening.
Miljö och hälsa hörde då av sig direkt till mig som då va ansvarig för att sköta det ekoniomiska i fastigheten.
Satt själv i en sits på andra sidan med en gäst till en befintlig hyresgäst som va störande. Detta anmäldes dirket till Miljö Och hälsa från den hyresgäst som blev trakaserad/störd utan inblandning av någon förening.
Miljö och hälsa hörde då av sig direkt till mig som då va ansvarig för att sköta det ekoniomiska i fastigheten.