Suvi5700
Mellan raderna läser jag att trådskaparen bor i ett område med många " icke skidåkande Svenskar"
Och min gissning är att då är det tyvärr såhär det blir och hyresvärden lägger inte mycket kraft att beivra det.

• Gilla
  • Arg
Pellegnillot71 och 3 till
  • Laddar…
R Rönnbäret skrev:
Hon har ringt jouren, ingen har någonsin sagt något om fastighetsskötaren.
Sluta hitta på, sluta att rör runt tråden i onödan.

Var mer noggrann nästa gång du postar.
👍

Om du tolkar oljudet som möjligt våld i hemmet så kan du göra både polisanmälan om ett pågående brott samt att du kan även göra en orosanmälan för barn som är i en stökig miljö…
Borde nog få tyst på nattstöket

• Gilla
Rönnbäret
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Möbelflyttande sent om kvällen & nätterna brukar vara tecken för missbruk är min erfarenhet.

Det lär väl finnas en störningsjour att ta kontakt med - vad svarar dom?
Eller så bäddar man för fler som skall sova.

• Gilla
Skärkarl och 3 till
  • Laddar…
A Artemisia skrev:
Då får man göra det långt före kl 23 och planera dina besök om man vet att man får gäster.
En gång är ingen gång, TS har ju sagt att det är återkommande.

A Artemisia skrev:
Exakt vad jag också tänkte. Mer än sex vuxna och ett okänt antal barn som bor i samma lägenhet, varje kväll flyttar de möbler för att få plats att fälla ut en bäddsoffa eller ställa upp ett par fällbara sängar, och så dammsuger de golvet innan de lägger ut lösa madrasser för barnen att sova på. Eller så har de en luftmadrass med tillhörande luftpump som låter som en dammsugare.

• Gilla
Artemisia och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Mellan raderna läser jag att trådskaparen bor i ett område med många " icke skidåkande Svenskar"
Och min gissning är att då är det tyvärr såhär det blir och hyresvärden lägger inte mycket kraft att beivra det.
Kreativ omskrivning "icke skidåkande Svenskar"!

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
H Henri skrev:
Kreativ omskrivning "icke skidåkande Svenskar"!
Underbar hundvissla för de som inte vill verka så rasistiska som de uppenbarligen är.

• Gilla
Pellegnillot71 och 7 till
  • Laddar…
Fast hela idén med omskrivninghen är väl att nämna "de som inte åker skidor" för att skilja dem från svenskar. Nu blir det ett märkligt utpekande av blonda äktsvennar som bara saknar talang för vintersport. Var är det de bor - i Sjöbo kanske?

Vad gäller TS så kanske vi inte ska förvänta oss någon närmare uppföljning av trådstarten. Varit medlem i 17 år och på den tiden startat 5 trådar och gjort 4 inlägg varav 2 inte finns kvar. Ingen som direkt gödslat med uppföljningar.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Underbar hundvissla för de som inte vill verka så rasistiska som de uppenbarligen är.
Det är bara ni svenskar som inte vågar säga vad ni tycker på den fronten.

För att återgå till ämnet: är det kommunal eller privat hyres? Jag har en konstig känsla av att kommunala hyresvärdar inte bryr sig så mycket om stök, så länge cashen rullar in.

Suvi5700
R ReMaxBerea skrev:
Det är bara ni svenskar som inte vågar säga vad ni tycker på den fronten.

För att återgå till ämnet: är det kommunal eller privat hyres? Jag har en konstig känsla av att kommunala hyresvärdar inte bryr sig så mycket om stök, så länge cashen rullar in.
Kan absolut säga vad jag tycker. Men då kommer moderator in med pekpinnar.
Anser nog att många privata skiter i vilket, bara dom får hyran. Är det seriösare privata så hyr dom inte ut till det klientelet överhuvudtaget

Pellegnillot71
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag gillar min idé bättre och tror inte din kommer lösa problemet.
Vad du vill göra är att eventuellt få personer utvisade ur Sverige för att de dammsuger sent på kvällen. Det säger nog mer om dina åsikter om invandrare än något annat.
Sverige har blivit brunt och kallt!

• Gilla
  • Haha
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
A Ahlsells-listpriser skrev:
Alla som bor i en hyresrätt betalat redan 15 kr per månad i s.k "hyressättningsavgift". Hyresgästföreningen inkasserar redan över 200 MSEK/år. Avgiften är lömskt nog inbakad i hyran på klassiskt fulmaner. Inte så konstigt kanske då Hyresgästföreningen är starkt knuten till Socialdemokraterna.

Marcus: Ditt "tips" är helt värdelöst och hur kan du ge detta till en pensionär? Skäms på dig.

Mitt tips till TS.

Spara din hundralapp istället för att bekosta en lobby-organisation. Knacka sen på hos grannarna och kolla varför de städar så sent? Det finns säkert en förklaring och ni kommer såklart hitta en lösning. Lycka till
Om man inte själv vill ta konfrontationen med grannen och hyresvärden inte gör något så är det betydligt billigare att gå via hyresgästföreningen istället för att bekosta en egen jurist och driva frågan mot hyresvärden. Med tanke på den "förhandlingsavgift" som man redan har betalt så ser jag inga som helst problem med att bli medlem för att sedan utnyttja hyresgästföreningens jurister och hjälp för att kunna driva tvisten mot hyresvärden. Man får bara vara noga med att inte berätta att problemen uppstod INNAN man blev medlem för då får man ingen hjälp av hyresgäst föreningen.

Varför skall jag skämmas för att ge det rådet? Antingen tar man kontakt själv med grannen eller så får man betala för att någon annan gör jobbet, billigaste lösningen som jag vet är Hyresgästföreningen.

Suvi5700
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Vad du vill göra är att eventuellt få personer utvisade ur Sverige för att de dammsuger sent på kvällen. Det säger nog mer om dina åsikter om invandrare än något annat.
Sverige har blivit brunt och kallt!
Det är skillnad på utvisning ur lägenhet och landet

• Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
Men behöver inte bli medlem i hyresgästföreningen bara för att få samma råd som man redan har fått här att gå vidare till Miljö och Hälsa om hyresvärden inte gör något åt detta.
Satt själv i en sits på andra sidan med en gäst till en befintlig hyresgäst som va störande. Detta anmäldes dirket till Miljö Och hälsa från den hyresgäst som blev trakaserad/störd utan inblandning av någon förening.
Miljö och hälsa hörde då av sig direkt till mig som då va ansvarig för att sköta det ekoniomiska i fastigheten.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.