Suvi5700
Trådskaparen verkar ha tagit semester

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hep Hep skrev:
Vad gäller TS så kanske vi inte ska förvänta oss någon närmare uppföljning av trådstarten. Varit medlem i 17 år och på den tiden startat 5 trådar och gjort 4 inlägg varav 2 inte finns kvar. Ingen som direkt gödslat med uppföljningar.

• Wow
Suvi5700
  • Laddar…
H
P pc4u skrev:
Hej!
Bor i ett flerbostadshus som tillhör bostadsbolaget. Är en pensionär som e 73 år som bor ensam.
Behöver verkligen hjälp med granne störningar. Under dagen e de helst tyst men natten typ efter 23:00 börjar dom städa å dammsuga samt flyttar möbler. Det e mer än 4 ggr vecka det håller på med detta. Sen ingen barn inskriven i lght och hör barn bankar nästan varje natt det e bara 3 prs som inskrivna i lghtn men det e mer än 6 prs som bor i lghtn. Har gjort flera jour anmälningar inget händer dem bara skriver rapport
Snälla behöver råd var ska jag ta vägen?
Har du pratat med grannen? De kanske är helt omedvetna att ljuden hörs i din lägenhet. Har du inte pratat med dem så gör så gör det först. Om du får ett otrevligt bemötande, spela då in ljuden så blir det lättare att få hjälp, även tiden, t.ex. sätt på TV och spela in helt filma så du får med tiden. Hur många som bor i lägenheten saknar betydelse, det ger dig inte mer rätt, det kan uppfattas som gnälligt och ta fokus från ditt problem med grannens störning.

Redigerat:
  • Gilla
Carcoza
  • Laddar…
Pellegnillot71
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är skillnad på utvisning ur lägenhet och landet
Ja, men Migrationsverket har inte hand om lägenhetsutvisningar vad jag vet. Läs gärna @Farstatjej90 s inlägg i sin helhet.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Kanske en uppviglare?🙃

Suvi5700
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Ja, men Migrationsverket har inte hand om lägenhetsutvisningar vad jag vet. Läs gärna @Farstatjej90 s inlägg i sin helhet.
Ja, hon skrev ring skatteverket och migrationsverket.
Och då tycker du hon är rasist och börjar brunsmeta henne. 🤷‍♂️

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Pellegnillot71
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja, hon skrev ring skatteverket och migrationsverket.
Och då tycker du hon är rasist och börjar brunsmeta henne. 🤷‍♂️
Varför ska man ringa Migrationsverket när grannen dammsuger kl 23 utan att visa sina rasistkort. Förklara det för mig som om jag var 5 år så jag förstår...

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Varför ska man ringa Migrationsverket när grannen dammsuger kl 23 utan att visa sina rasistkort. Förklara det för mig som om jag var 5 år så jag förstår...
Man kanske bara vill bli kvitt dammsugandet och struntar i hur man uppnår det? Om det skulle vara så att någon uppehåller sig olovligt i landet och man verkar för att detta ska upphöra, är man rasist då? I så fall måste alla "passkontrollanter" vara rasister för de släpper såvitt jag vet inte in de som ej har rätta att komma in i landet.

• Gilla
Byggaren Bengt och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
Alfredo Alfredo skrev:
Man kanske bara vill bli kvitt dammsugandet och struntar i hur man uppnår det? Om det skulle vara så att någon uppehåller sig olovligt i landet och man verkar för att detta ska upphöra, är man rasist då? I så fall måste alla "passkontrollanter" vara rasister för de släpper såvitt jag vet inte in de som ej har rätta att komma in i landet.
Tack, nu vet jag vilken typ av tips jag ska komma med när grannens belysning är för stark, eller när grannarnas buskar växer in på någons tomt.

Du lyckades just göra Bygga Hus mycket sämre. Om högfrekventerade rådgivare som du tycker så här, då är det här inte en plats jag vill vara på.
Bekymmersamt!

• Gilla
  • Haha
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
Om högfrekventerade rådgivare som du tycker så här
Jag har överhuvudtaget inte skrivit ett ord om vad jag tycker. Jag gav ett möjligt svar på din fråga. Inget annat.

• Gilla
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Vad du vill göra är att eventuellt få personer utvisade ur Sverige för att de dammsuger sent på kvällen. Det säger nog mer om dina åsikter om invandrare än något annat.
Sverige har blivit brunt och kallt!
Nu tror jag inte Migrationsverket utvisar folk för dammsugning utan att de inte har lov att vara i Sverige men du har rätt i att jag inte tycker man ska komma hit och störa, oavsett hur.

Det är förresten inte 2015 längre, ingen bryr sig om vem du tycker är "brun"...

• Gilla
  • Wow
NL12345 och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Se Alfredos svar. Tror en 5 åring begriper det med...

• Gilla
Byggaren Bengt och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
O
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nu tror jag inte Migrationsverket utvisar folk för dammsugning utan att de inte har lov att vara i Sverige men du har rätt i att jag inte tycker man ska komma hit och störa, oavsett hur.

Det är förresten inte 2015 längre, ingen bryr sig om vem du tycker är "brun"...
Och berätta för mig exakt när du förstod att det handlade om en invandrare!

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
O

Som jag skrev tidigare. Om man läser mellan raderna så fattar man det.

Farstatjej90
O

Nej jag kommer inte spela ditt spel. Lycka till med kulturkriget, det verkar inte gå så bra för er...

• Gilla
NL12345 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.