Alfredo Alfredo skrev:
Jag har överhuvudtaget inte skrivit ett ord om vad jag tycker.
Jag kan tillägga att jag redan i förrgår svarade @Farstatjej90 med vad jag tycker är ett bättre förslag än hennes.

Alfredo Alfredo skrev:
Första steget är givetvis att prata med de som städar på natten. Ser inte att det framgår om det är gjort.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan tillägga att jag redan i förrgår svarade @Farstatjej90 med vad jag tycker är ett bättre förslag än hennes.
Om det verkar rimligt kan man göra det men man ska då veta att om man sen anmäler på olika sätt har du avslöjat vem det är som anmält.
Det beror på situationen. Jag tror inte det hjälper att prata med människor som inte förstår att man inte stör mitt i natten.
Det kan vara den bästa eller sämsta lösningen för TS, utifrån informationen som finns tror jag inte den är effektiv....🤔

• Gilla
Byggaren Bengt och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tror inte det hjälper att prata med människor som inte förstår att man inte stör mitt i natten.
Min erfarenhet är att det är fifty/fifty. Många skiter i att de stör men lika många, skulle jag säga, är helt omedvetna om hur väl ljud fortplantar sig i flerfamiljshus och vilken påverkan dessa ljud har på närliggande boende med kanske andra "dygnsvanor".

Att utgå från att grannen tillhör den första gruppen tycker jag är väldigt fel!

• Gilla
Pellegnillot71
  • Laddar…
Farstatjej90
Alfredo Alfredo skrev:
Min erfarenhet är att det är fifty/fifty. Många skiter i att de stör men lika många, skulle jag säga, är helt omedvetna om hur väl ljud fortplantar sig i flerfamiljshus och vilken påverkan dessa ljud har på närliggande boende med kanske andra "dygnsvanor".

Att utgå från att grannen tillhör den första gruppen tycker jag är väldigt fel!
Fel eller strategiskt beroende på omständigheterna.

• Gilla
Byggaren Bengt
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Som jag skrev tidigare. Om man läser mellan raderna så fattar man det.
Om man läser mellan raderna blir det ofta fel, man läser in sådant som inte finns för att det passar ens sinnesbild.

• Haha
  • Gilla
Byggaren Bengt och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är förresten inte 2015 längre, ingen bryr sig om vem du tycker är "brun"...
Ändå blir många upprörda över att kallas rasister, eller måste påpeka att de inte är det.

2021 (dvs ett bra tag efter 2015) så blev åtminstone Åkesson vansinnigt förbannad när man talade om de bruna, så några bryr sig nog ändå.

• Gilla
Pellegnillot71 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Fairlane Fairlane skrev:
Ändå blir många upprörda över att kallas rasister, eller måste påpeka att de inte är det.

2021 (dvs ett bra tag efter 2015) så blev åtminstone Åkesson vansinnigt förbannad när man talade om de bruna, så några bryr sig nog ändå.
Ja kanske det. När jag flyttade från USA var det iaf helt klart en stor skillnad mot tidigare.
Jag är helt klart "rasist" med svensk definition.
Är dock i gott sällskap av 99,9% av jordens befolkning skulle jag säga.
Men har det inte kommit till Sverige än så kommer det snart, detta med att det inte har nån effekt att skrika rasist etc längre.

• Gilla
NL12345 och 4 till
  • Laddar…
R Rönnbäret skrev:
Äpplen och kaniner.
Äpplen och kameler. Lätt att missa.

P pc4u skrev:
Hej!
Bor i ett flerbostadshus som tillhör bostadsbolaget. Är en pensionär som e 73 år som bor ensam.
Behöver verkligen hjälp med granne störningar. Under dagen e de helst tyst men natten typ efter 23:00 börjar dom städa å dammsuga samt flyttar möbler. Det e mer än 4 ggr vecka det håller på med detta. Sen ingen barn inskriven i lght och hör barn bankar nästan varje natt det e bara 3 prs som inskrivna i lghtn men det e mer än 6 prs som bor i lghtn. Har gjort flera jour anmälningar inget händer dem bara skriver rapport
Snälla behöver råd var ska jag ta vägen?
Ring polisen

• Haha
maria01 och 1 till
  • Laddar…
N NL12345 skrev:
Äpplen och kameler. Lätt att missa.
Jag ämnade att skriva äpplen och kaniner för att känneteckna hur galen jämförelse var, då människan blandade ihop hyresrätt och bostadsrätt, jag missade inget.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Rönnbäret skrev:
då människan blandade ihop hyresrätt och bostadsrätt,
Utifrån det problem som diskuteras i tråden ser jag det nästan som helt irrelevant om det är en hyresrätt eller en bostadsrätt. Varför anser du det väsentligt?

R Rönnbäret skrev:
Jag ämnade att skriva äpplen och kaniner för att känneteckna hur galen jämförelse var, då människan blandade ihop hyresrätt och bostadsrätt, jag missade inget.
Alfredo Alfredo skrev:
Utifrån det problem som diskuteras i tråden ser jag det nästan som helt irrelevant om det är en hyresrätt eller en bostadsrätt. Varför anser du det väsentligt?
Det verkade som att du har svårt med vad som ingår i sammanhangen som jag försöker förklara i tråden även om jag är övertydlig så förstår du inte.

Personen jag svarade jämförde bostadsrätt och hyresrätt, du har inte läst tråden, lilla slarver där…

Bostadsrätt regleras i :

Bostadsrättslagen (1991:614) innehåller de mest specifika reglerna för hur en förening ska bildas, styras och drivas. Den reglerar även medlemmarnas rättigheter och skyldigheter, hur en bostadsrätt får överlåtas samt föreningens roll i exempelvis tvister och uppsägningar.

Hyresrätter regleras i:

12 kap. i Jordabalken (1970:994).

Alltså, vi tar det igen.

Två (2, så att du äntligen förstår) olika upplägg av bostäder, regleras av olika lagar.

ÄPPLEN OCH KANINER!
INGA LIKNANDE PARALLELLER.

Hoppas att du lär dig något, annars finns det inget hopp för dig kvar…

Lycka till i livet, tagga inte mig mer, googla fram dina små undringar.

R Rönnbäret skrev:
Det verkade som att du har svårt med vad som ingår i sammanhangen som jag försöker förklara i tråden även om jag är övertydlig så förstår du inte.
Du verkar också ha väldigt svårt att förstå en enkel fråga som var:

"Utifrån det problem som diskuteras i tråden ser jag det nästan som helt irrelevant om det är en hyresrätt eller en bostadsrätt. Varför anser du det väsentligt?"

Att viss lagstiftning skiljer är som du säkert förstår inget svar på den frågan.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du verkar också ha väldigt svårt att förstå en enkel fråga som var:

"Utifrån det problem som diskuteras i tråden ser jag det nästan som helt irrelevant om det är en hyresrätt eller en bostadsrätt. Varför anser du det väsentligt?"

Att viss lagstiftning skiljer är som du säkert förstår inget svar på den frågan.
Jag har svarat på alla dina frågor men du verkar inte nå ända upp.
Här 💁‍♂️, varsågod 🪜, här får du en chans att ställa dig på samma nivå som oss andra.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
R Rönnbäret skrev:
här får du en chans att ställa dig på samma nivå som oss andra.
Mitt förslag är att du ser om du inte kan hitta ett forum som lite bättre passar din nivå.

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.