227 610 läst ·
439 svar
228k läst
439 svar
HJÄLP! Säljaren vill nu försöka häva köpet (Efter kontrakt är skrivet)
Vi kanske har olika mycket grejer? När vi flyttade TILL vårt hus rymdes hela vårt flyttlass i hobbyrummet i källaren. Då tog det en vecka att packa ihop grejerna i den tvåa vi flyttade från.
Numera är det så mycket grejer i hobbyrummet att pingsbordet som står där inte har gått att använda de senaste 5 åren. Vi har säkerligen 5-6 gånger så mycket grejer som förr. Det blir lätt så när man har en massa fritidsintressen och äntligen får en massa utrymme att utnyttja.
Numera är det så mycket grejer i hobbyrummet att pingsbordet som står där inte har gått att använda de senaste 5 åren. Vi har säkerligen 5-6 gånger så mycket grejer som förr. Det blir lätt så när man har en massa fritidsintressen och äntligen får en massa utrymme att utnyttja.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jadu Polos, har du provat att flytta från ett väl inbott hus?
Jag har varit med och städat ut två hus där släktingar bott stora delar av sitt liv, det tar TID. Sortera och slänga tar tid.
Själv är jag tredje generation på gården och försöker städa undan allt efter som men det skulle aldrig räcka med en månad att flytta, inte ens som heltidsjobb.
Protte
Jag har varit med och städat ut två hus där släktingar bott stora delar av sitt liv, det tar TID. Sortera och slänga tar tid.
Själv är jag tredje generation på gården och försöker städa undan allt efter som men det skulle aldrig räcka med en månad att flytta, inte ens som heltidsjobb.
Protte
Hehe, jag tror dig.prototypen skrev:Jadu Polos, har du provat att flytta från ett väl inbott hus?
Protte
Men ber du mig komma och tömma valfritt vad jag vill ha från din verkstad så blir det lite mindre i alla fall.
(Fast det blir inte alla grejer ändå, har inte plats.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Men du Mikael, du får köpa stället som det står så kan jag ligga på en söderhavsö och lapa drinkar.
Då slipper jag flyttproblemet men du får flytta hit, du är ju inte så inbodd än.
Protte
Då slipper jag flyttproblemet men du får flytta hit, du är ju inte så inbodd än.
Protte
Det beror väl även lite på hur mycket prylar man har... Viss skillnad mellan att byta en etta mot en annan etta och att flytta från en stor gård med kanske tiotalet byggnader till ett annat liknande ställe...Polos skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 781 inlägg
Har det hänt nåt nytt TS?
Går det inte att prenumerera på/bevaka en tråd utan att skriva något? Nåväl... Jag misstänker att vi inte kommer få veta hur det slutade men vill inte riskera att missa något så jag hoppar in med ett meningslöst inlägg. Min gissning: TS tar ärendet till rätten, blir ungefär så besviken som de flesta sakkunniga här har förutspått och vi får aldrig veta slutet på denna spännande historia.
Går utmärkt att bevaka/prenumerera på trådar utan att skriva i dom här!
Klicka bara på "verktyg" längst upp till höger strax ovanför det första inlägget som visas på just den sidan sen välja bevaka klart.
Klicka bara på "verktyg" längst upp till höger strax ovanför det första inlägget som visas på just den sidan sen välja bevaka klart.
Jag tror nog oxå det... Skulle inte vara första gången det händer här på bygga hus. Isf rätt förståeligt... Att få höra en massa VadVarDetViSa-kommentarer från en massa okända människor på ett forum ligger nog inte så högt upp på önskelistan om det gått som de flesta här har förutspått.Tomas Eklund skrev:Går det inte att prenumerera på/bevaka en tråd utan att skriva något? Nåväl... Jag misstänker att vi inte kommer få veta hur det slutade men vill inte riskera att missa något så jag hoppar in med ett meningslöst inlägg. Min gissning: TS tar ärendet till rätten, blir ungefär så besviken som de flesta sakkunniga här har förutspått och vi får aldrig veta slutet på denna spännande historia.