Jaha, det är väl inte på något sätt avgjort, tillträdesdagen är om jag inte minns fel 1 Maj och dit är det väl en sådär två veckor.

Protte

• Gilla
Maden och 1 till
  • Laddar…
TS gör rätt i att ligga lågt. Visst kan forum vara bra för att få tips och så, men man ska inte använda nätet som en dagbok där man skriver av sig. Här gäller det ju dyra och viktiga saker som fastighetsaffärer och då ska man behålla så mycket information som möjligt för sig själv, inte prata av sig i affekt.

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Undrar lite om tillträdet blev av 1 maj eller vad som hänt...

• Gilla
thomas_7 och 6 till
  • Laddar…
Rackartekla
Får vi inte veta hur det gick???

Hoppas på en uppdatering av läget, och givetvis en lycklig sådan där det värsta scenariot är att du och regeringen inte kommer övererens om vilka tapeter det skall vara i gästrummet ;)

Som jag ser det finns det just nu två alternativ: 1. Det gick åt skogen eller 2. Det är ännu inte helt säkert att det kommer gå åt skogen. Att det skulle ha gått bra ser jag som högst osannolikt eftersom TS då med all säkerhet uppdaterat tråden i glädjerus...:confused:

TS har inte varit innloggad på ett tag, så jag är rädd att vi inte kommer att få höra så mycket om det gick bra eller ej.

Paxman skrev:
Som jag ser det finns det just nu två alternativ: 1. Det gick åt skogen eller 2. Det är ännu inte helt säkert att det kommer gå åt skogen. Att det skulle ha gått bra ser jag som högst osannolikt eftersom TS då med all säkerhet uppdaterat tråden i glädjerus...:confused:

Kanske håller han på och flyttar och har ingen dator tillhands eller så har glädjeruset tagit över.

Eller så sa advokaten åt honom på skarpen att sluta babbla av sig på forum.

• Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Jag har just läst hela tråden och det som slår mig är hur emotionell TS verkar vara. Allt är frid och fröjd så länge folk håller med men det bits ifrån så fort det ställs kritiska frågor eller presenteras troliga utgångar som inte innebär att TS får sitt hus.

Jag hoppas verkligen att TS lämnat över hela hanteringen av detta till en jurist som sköter talan på ett professionellt sätt, annars tror jag risken är stor att TS varken får hus, skadestånd eller vinst i en ev tvist. Det är otroligt viktigt att komma ihåg att när sådant här händer, så måste man vara iskall och släppa känslorna. Det gäller att argumentera utifrån de kontrakt, lagar och regler som finns och se till att vinna kriget, inte slaget.

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Känslor hör inte hemma i husaffärer, helt enkelt. Klart man får tycka och känna saker. Men man ska inte låta det styra ens handlingar.

• Gilla
Linderödsåsen och 1 till
  • Laddar…
Sir Duke skrev:
Eller så sa advokaten åt honom på skarpen att sluta babbla av sig på forum.
Ja, jag har också läst tråden nu, och vad jag förundras över att ingen rådde honom att sluta posta. För om nu planen är att TS skall maximerat kraven på ett skadeståndskrav för att på så sätt göra det omöjligt dyrt för säljare att stanna kvar - ja då ligger det ju TS mer än lite i fatet att han dokumenterat sin tidiga vetskap om att köparen vill dra sig ur .. (Jag förstår att han inte ännu hade mottagit en juridiskt hållbar skriftlig notis om avsikt att bryta avtalet, men detta här kan knappast göra situationen bättre för TS inför rätten, och säljarens advokat kommer med all säkerhet spela på det inför en tvisteförhandling)

Orkar inte plöja igenom hela tråden men har för mig att vi var några som uppmanade TS att ligga lågt. Men han verkade inte se riskerna med att skriva av sig utan kände sig bensäker på att han hade rätt.

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Jag har många gånger hört från vänner/familj och läst att juristen inför ett tvistemål svarar typ "Rätt? Juridik handlar inte om vem som har rätt, utan vem som kan visa vad!". Med tillägget att rättegångar är dyra och tidskrävande så är det snarast inbyggt i systemet att man förlikas. Såväl min nära vän och min far har bittert kommit till samma slutsats när det gäller tvist som företagare mot privatpersoner, att det är bara att förlikas till varje pris. Allt annat är dyrare när det gäller de summorna. Och det är väl även därför så många blir lite bittra, när de inser att det inte handlar om rätt och fel, utan vad som kan visas och vem som vågar ta risken att göra det ..

Måste skriva att det är synd att ingen återkoppling ges. Det blir ju liksom lite av ett hån mot alla som försökt hjälpa till. I och med att TS inte längre hänger här, så måste det tolkas som att de förlorade, men man kan ju aldrig vara riktigt säker.

Ber man om hjälp tycker jag att man också skall få tillbaka något. Enligt mig "Skärpning".

• Gilla
fredda och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.