Tycker att det är dålig återkoppling på många trådar där TS bara försvinner.
Ett svar på hur det gick, hur det löste sig osv. skulle säkert kunna hjälpa många andra i samma sits.

Citerar trähandtag Skärpning till er TSare som startar en tråd och sedan bara försvinner.

• Gilla
Nanny Fine
  • Laddar…
Det är tyvärr ett tecken i tiden, folk tror att forum är för att FÅ, inte för att GE...

Man ser ju regelbundet folk som reggar sig och ställer frågor utan att söka t.ex. (när svaret finns i ett halvdussin gamla trådar), för att inte tala om alla de som reggar sig, ställer en fråga, får "fel" (enligt deras egen åsikt) svar och då avreggar sig eller slutar besöka forumet.

• Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
Gillestugan skrev:
Jag är medveten om allt detta givetvis, och det finns inget i denna tråden som kan ge negativitet i detta fallet.
Hur har det gått? Bra eller dåligt? Har du någon info att dela med dig av så att vi som läst hela tråden lär oss något om vilka rättigheter man har som köpare/säljare efter kontraktsskrivning.

Jag tror inte det blev nått med deras husköp som det handlar om i denna tråd.

Mikael_L
gizmo007 skrev:
Tycker att det är dålig återkoppling på många trådar där TS ...
Nerre skrev:
Det är tyvärr ett tecken i tiden, folk tror att forum är för att FÅ, inte för att GE...
Även om jag håller med så vill jag också påpeka att detta är villkoret för deltagande i sådana här forum.
Vi som "ger" vet aldrig om det uppskattas, lämnas feedback eller om det ens tas emot. Det hör också till spelreglerna.

Man får liksom vara lite altruistisk för att finna sig i att vara en av de som matar in info i ett forum.

Jag inbillar mig att det i stort sett är som världen där ute, en del bidrar nästan bara, en del glider fram. Många är någonstans mellan ytterligheterna.

• Gilla
Rebeckaf och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
...Man får liksom vara lite altruistisk för att finna sig i att vara en av de som matar in info i ett forum...
Altruism 2.0 :D

Rackartekla
Ja, det blev som en spännande bok där någon har rivit ut sista sidan. 😩

Rackartekla skrev:
Ja, det blev som en spännande bok där någon har rivit ut sista sidan. 😩
Snart gör någon en affärsidé av det. Skapar en spännande tråd på ett välbesökt forum, men för att läsa upplösningen får man betala.

• Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Å andra sidan gjorde ju TS som många av oss rekommenderade: Slutade skriva. I en tvist kan ju motparten dra nytta av det man lämnar ut.

• Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Rackartekla
.... men husaffären måste ju ändå ha slutat på något sätt.

Är affären slutförd? Vem vet det?

Jag är ganska säker på vilket hus detta gäller och TS har inte köpt det då huset är ute för försäljning igen!

100kvadrataren skrev:
Jag är ganska säker på vilket hus detta gäller och TS har inte köpt det då huset är ute för försäljning igen!
Till högre pris?

Har nu tillbringat en hel dag med att läsa denna tråd, ja jag är långsam, har barn och ett hus att renovera! :p
Undrar ju också vad som har hänt och kan tänka mig att rättsprocessen kan ta lång tid. 1 maj är trots allt inte så länge sen om man beaktar att ett eventuellt ärende i domstol kanske ska prioriteras etc.
Någon kunnig som kan yttra sig?

Spänningen stiger! Hemnet? :)
100kvadrataren skrev:
Hoppas vi får en uppdatering snart!

Sir Duke skrev:
Å andra sidan gjorde ju TS som många av oss rekommenderade: Slutade skriva. I en tvist kan ju motparten dra nytta av det man lämnar ut.
Helt ok, men å andra sidan kan man rapportera vad som hänt samt kommer hända (ex när saken tas upp för behandling i rätten/skiljedom), och som är känt för alla inblandade parter. Ren "nyhetsrapportering". Det hade nog gett TS mer "moraliskt" stöd än att bara, till synes, överge tråden.

(Edit: borttaget ett extra "i")

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.