Hej! Jag och min syster försöker skruva fast vĂ„r farmors vattenlĂ„s under diskhon. Vi har alla packningar pĂ„ plats men vi fĂ„r inte hop den grĂ„ delen till den delen som Ă€r pĂ„ andra sidan (alltsĂ„ i diskhon). Är det en frĂ„ga om styrka eller gör vi nĂ„got fel?
 
  • VattenlĂ„s och avloppsrör under diskho med synlig grĂ„ anslutning och packningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under diskhon med synligt vattenlĂ„s och grĂ„ rör, plastskruvförbindelse saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
den grönaktiga delen upp mot plÄten ser ut till att sitta lite snett pÄ gÀngerna
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Är det ett nytt vattenlĂ„s som inte suttit dĂ€r tidigare sĂ„ Ă€r steg 1 att försĂ€kra sig om att det Ă€r samma gĂ€nga. Har det suttit dĂ€r tidigare sĂ„ gĂ€ller det att fĂ„ det rĂ€tt och inte snett.
 
  • Gilla
ldxgyk
  • Laddar…
BirgitS
Sen bör ju diskmaskinsavloppet ledas högre upp mot bÀnkskivan och i en mjukare böj.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.