4 349 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Hjälp med verktygspark till fritidshus/modulhus
Har ingen koll alls på trappstegsmarknaden och ofta får man kanske vad man betalar för. Blir man avskräckt av priset så finns det billigare varianter. Om köp av dessa tyder på klok sparsamhet eller dum snålhet låter jag vara osagt.Hemmakatten skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för alla svar! En del av verktygen har jag redan från tidigare renoveringar av en lägenhet, trappstege osv. Däremot har jag använt IKEAS kökspall i trä för mindre höjder, och uppfattar den som rätt stabil. Vad är fördelarna med de särskilt för bygg?
En fråga till, jag är inte särskilt lång (men ganska stark efter många pass med motorsåg
), kvinna, och funderar på att sätta plywood på innerväggar själv. Kommer kanske behöva kapa skivorna för att klara jobbet. Det finns skivlift har jag sett som hjälpmedel. Jag har aldrig använt en sådan. Finns någon här med erfarenhet av dessa verktyg? Funderar på att köpa längre fram. Vad ska jag tänka på? Är vissa sorter/märken lättare att hantera än andra?
En fråga till, jag är inte särskilt lång (men ganska stark efter många pass med motorsåg
Har 2 sådana i sommarstugan där jag bygger mycket. Billigare märke som jag hittade på rea. Har använts sjukt mycket. Superenkla att flytta och oftast räcker det med att komma upp lite.Hemmakatten skrev:
Skivlyft / skivhiss kan du enkelt hyra.
Bara att lägga upp skivan och veva upp mot taket så den sitter i spänn.
Enda verktyget som inte är uppräknat är en snörslå. (Snöre med krita som du spänner och släpper så får du ett rakt kritstreck tex att såga efter.)
//AA
Bara att lägga upp skivan och veva upp mot taket så den sitter i spänn.
Enda verktyget som inte är uppräknat är en snörslå. (Snöre med krita som du spänner och släpper så får du ett rakt kritstreck tex att såga efter.)
//AA
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
En liten uppdatering såhär till våren ☺
Föll pladask för Makita. Förutom erkänt bra kvalité, så ligger deras grejer perfekt i handen för en som mig som inte har så stora labbar.
Sänksågen ger helt perfekta snitt och glider längs skenan som en dröm. Wow helt enkelt. Skruvdragare och slagskruvdragare är lätta jämfört med flera konkurrenter, batterierna laddar på nolltid och är ett nöje att jobba med. Dessutom, smarta lådor som går att stapla och köra på en pirra.
Slog till på en hultafors 180 cm begagnad rätstege. Super den också.
Föll pladask för Makita. Förutom erkänt bra kvalité, så ligger deras grejer perfekt i handen för en som mig som inte har så stora labbar.
Sänksågen ger helt perfekta snitt och glider längs skenan som en dröm. Wow helt enkelt. Skruvdragare och slagskruvdragare är lätta jämfört med flera konkurrenter, batterierna laddar på nolltid och är ett nöje att jobba med. Dessutom, smarta lådor som går att stapla och köra på en pirra.
Slog till på en hultafors 180 cm begagnad rätstege. Super den också.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta spis från 70-talet till ny? Hjälp!
Vitvaror -
Hjälp med att välja ut balk till tegelhus
Byggmaterial & Byggteknik -
Installera kabelhållare till laddstolpen, hjälp?
Laddboxar -
Hjälp att hitta skruvar till infästning sav stolpfritt räcke
Altan & Uteplats -
Rörmokarhjälp koppla blandare till vattenslang
Vatten & Avlopp