P PappasHammare skrev:
Tror jag aldrig har hört talas om att man har två avtal så som med el.
Då vet du det nu.
Jag har fiberavtal med kommunens elbolag (75kr/mån) och bredbandsavtal med Bahnhof.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Då vet du det nu.
Jag har fiberavtal med kommunens elbolag (75kr/mån) och bredbandsavtal med Bahnhof.
Hoppas att den informationen hjälper TS

P PappasHammare skrev:
Hoppas att den informationen hjälper TS
Det kan det absolut göra om det skulle vara så att TS måste teckna två olika avtal och inte var medveten om det.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Cheesen
S Stefan1972 skrev:
det är nog väldigt olika beroende på var i landet man befinner sig. Jag är också i västernorrland och har servanet så det är lika för mig. Nätägaren drog in fiber och de har man nätavtal med. Sen fick man välja resten som man ville själv.
P PappasHammare skrev:
Du är den första jag har hört detta ifrån så, jo lite ovanligt är det nog.
Är du privatperson eller företag som har anslutningen eller något annat speciellt?
B breakman skrev:
Jag betalar en nätavgift för fiber till Servanet, sedan har jag Bahnhof som ISP och betalar den kostnaden till dom. Inte alls ovanligt att det är så...
Eftersom det blir allt vanligare med öppna stadsnät så börjar det vara en ovanlig lösning... Har gjort resan från att betala tre avgifter (kabeltv fiber och internet) till att bara betala till min leverantör... (Trådarna är densamma men ägandeskapet har förändrats) Leverantören kan jag välja fritt från en pool med leverantörer som har avtal med det öppna stadsnätet som numera driver fibern. (Kopparkablarna tror jag dom har avvecklat, drog ej in dom när vi byggde hus.)

Hej!
Jag fick tillslut ut en tekniker.
Det var fel på själva lådan i väggen som hade gamla komponenter (2016).
Dessa är nu utbytta och internet funkar.
Tyvärr var routern från bredband2 så dålig att vi var tvungna att springa ut och köpa ett Mesh-kit, men nu funkar allt som det skall! :-)

• Gilla
Cheesen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.