Hej !
Min dotters induktionshäll slutade att fungera. Jag köpte en ny och tänkte installera själv. Tänkte det är väl bara att gör likadant som det var. Det var bara det att det såg lite annorlunda ut. Den trasiga hällen var kopplad enligt bild 1 med en perilexkontakt in i vägen. Den nya hällen kom med en fast kabel ut ifrån hällen enligt bild 2. Mitt mål är att koppla en perilexkontakt på den nya hällens kablar.
Skulle vilja få bekräftat att jag tänker rätt
Se bild:
Stort tack på förhand
Min dotters induktionshäll slutade att fungera. Jag köpte en ny och tänkte installera själv. Tänkte det är väl bara att gör likadant som det var. Det var bara det att det såg lite annorlunda ut. Den trasiga hällen var kopplad enligt bild 1 med en perilexkontakt in i vägen. Den nya hällen kom med en fast kabel ut ifrån hällen enligt bild 2. Mitt mål är att koppla en perilexkontakt på den nya hällens kablar.
Skulle vilja få bekräftat att jag tänker rätt
Se bild:
Stort tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser inga bilder.
Det beror ju på hur det är kopplat i hällen. Kommer det med färdig kabel så lär det inte finnas någon plint utan det är fastlött och man behöver öppna hällen för att kolla (om det ens går) 2 ledare sitter ihop som det är just nu med en kabelsko, jag hade behållit det såD Dilato skrev: