D
Ändå fint att du kan tillstå att det kastats en del skit åt mitt håll. Det hedrar dig.

Värmland är lite långt
 
  • Gilla
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
420 olika svar på en tråd. Och TS har 80%. Troll?

Varför beställa en hager säkring om du vill spara pengar? Ta biltema.

Ingen elektriker gillar när kunden köper materiel.

Ringer en kund och säger: vi har allt materiel och jobbet tar max 1 timme.

Då blir det de vanliga svaret "Vi har fullt upp"
 
  • Gilla
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
D
E el_richard skrev:
420 olika svar på en tråd. Och TS har 80%. Troll?

Varför beställa en hager säkring om du vill spara pengar? Ta biltema.

Ingen elektriker gillar när kunden köper materiel.

Ringer en kund och säger: vi har allt materiel och jobbet tar max 1 timme.

Då blir det de vanliga svaret "Vi har fullt upp"
Nu dök det upp ytterligare en otrevlig elektriker!
 
D
E el_richard skrev:
Ringer en kund och säger: vi har allt materiel och jobbet tar max 1 timme.

Då blir det de vanliga svaret "Vi har fullt upp"
Grattis!
 
E el_richard skrev:
420 olika svar på en tråd. Och TS har 80%. Troll?

Varför beställa en hager säkring om du vill spara pengar? Ta biltema.

Ingen elektriker gillar när kunden köper materiel.

Ringer en kund och säger: vi har allt materiel och jobbet tar max 1 timme.

Då blir det de vanliga svaret "Vi har fullt upp"
Nja där håller jag inte med dig då många av oss har hävdat samma sak dvs att man måste ha nödvändig kännedom och att misstanke att molgan är elektrikern i detta forum .. :rofl:(y)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
[QUOTE="Grizzlybjörnen123, post: 4035765, member: 376167"
Om Elektriker Patrik existerar borde han som är företagare skaffa konto på Malmbergs och köpa dina elprylar till listpris och då blir det dessutom billigare än hos Elbutik[/QUOTE]
Det är Hager som finns på elbutik och kostar ungefär samma som rogy.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Nu dök det upp ytterligare en otrevlig elektriker!
Man blir bemött som man själv uppträder. Respektera en människa, men genom att ha bläddrat igenom denna tråd. Så uppträder du som en girig och dryg person. Som vill komma undan så billigt som möjligt.

Om jag är okunnig inom ett område så tar man in 2-3 offerter. Ber den hantverkaren/yrkesgruppen ordna med allt.

Sedan kan man självklart ställa några frågor på ett forum.

Men att vara otrevlig mot folk leder inte till något vettigt.
 
  • Gilla
  • Älska
TechChad och 5 till
  • Laddar…
D
E el_richard skrev:
Om jag är okunnig inom ett område så tar man in 2-3 offerter. Ber den hantverkaren/yrkesgruppen ordna med allt.
Du vet verkligen hur saker ska gå till!
 
  • Arg
TechChad
  • Laddar…
Rent generellt finns det väl två dryga och tvivelaktiga aktörer i denna tråden, TS och grizzly. Lite som i de flesta el-trådar på forumet :)
Men denna tråd förgyller en iaf min lättsamma fredagskväll.
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Men billigast och absolut sämst är ett svenskt företag med fabrik i Europa som min förre chef handlade av 30kr för 2vägs infällt Vu ...
Vid ett tillfälle ryckte jag ur den från väggen slog sönder det med hammare ... synd bara att halva skyddsronden stog å titta på mig bakom mon rygg :crysmile::surprised:
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
E el_richard skrev:
Man blir bemött som man själv uppträder. Respektera en människa, men genom att ha bläddrat igenom denna tråd. Så uppträder du som en girig och dryg person. Som vill komma undan så billigt som möjligt.

Om jag är okunnig inom ett område så tar man in 2-3 offerter. Ber den hantverkaren/yrkesgruppen ordna med allt.

Sedan kan man självklart ställa några frågor på ett forum.

Men att vara otrevlig mot folk leder inte till något vettigt.
Erkänn att tråden är väldigt underhållande :rofl:
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
D
E el_richard skrev:
Varför beställa en hager säkring om du vill spara pengar? Ta biltema.
Vill ha bra kvalitet. Kan jag betala 50 procent mindre för samma sak så gör jag gärna det.
 
D Derbyboy skrev:
Vill ha bra kvalitet. Kan jag betala 50 procent mindre för samma sak så gör jag gärna det.
Det där har vi diskuterat så jag är blå i tummen ... tjänar du verkligen 50 på hela jobbet genom att köpa själv ?
 
D
Nä säkert inte men på komponenterna.

Ska ju ha komponenter till två skåp, strömbrytare, vägguttag, lampkontakter, kabel osv.

Blir ganska stor skillnad att köpa själv och låta elektrikern köpa.
 
Mikael_L
D Derbyboy skrev:
Blir ganska stor skillnad att köpa själv och låta elektrikern köpa.
Nej, inte så stor skillnad, om elektrikern inte lägger på något så blir det bara lite dyrare för dig att köpa från elbutik.

Jag har inget vidare rabattbrev då jag är enmansfirma och mer än hälften av mina affärer sker mot andra företag som tillhandahåller materiel, eller som jag köper direkt genom deras konto, dvs mitt företag köper inte så stora volymer.
Och jag får ge för en hager mcs110 (e2106502) 39,93 + moms.
Och du får på elbutik ge 54:- inkl moms, dvs 4 kr mer.

(Men ärligt talat så har jag fått väldigt bra priser på just Hager, det är inte lika lysande på Schneider eller ELKO t.ex ... :cry:)
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.