Då blir min följdfråga:
Vet du hur en kontaktor fungerar och vet du var i vårt system du hittar spänningen 400 V?
Googla eller hör med din kompis
Kan han inte svara på det så ta in en riktig elektriker ;)
 
Fundera på det tills i morgon
Nu ska jag sova
Arbetsdag i morgon :cool:
 
D
Ja mellan två faser hittar jag 400v.

Nu frågar jag på forumet. Ville jag ha hjälp med att få tips om vem jag kan fråga så hade det framgått av frågan.
 
U Uffe A skrev:
Då blir min följdfråga:
Vet du hur en kontaktor fungerar och vet du var i vårt system du hittar spänningen 400 V?
Googla eller hör med din kompis
Kan han inte svara på det så ta in en riktig elektriker ;)
Man lägger väll in 400v i ykoppling på spolen å nollan under som sedan drar kontaktorn lägger bara in 1 fas på primärsidan vips 400 till 230

Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner... :surprised:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Ja mellan två faser hittar jag 400v.

Nu frågar jag på forumet. Ville jag ha hjälp med att få tips om vem jag kan fråga så hade det framgått av frågan.
Du har fått ett svar från papphammar
Testa det så får du se om det fungerar ;)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Du har fått ett svar från papphammar
Testa det så får du se om det fungerar ;)
Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner... :surprised:
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner... :surprised:
;) då har du lärt dig en läxa
Man måste verkligen säkerställa att den som ska göra det har förståelse och inser att det är ett skämt :cool:
Nu måste jag tyvärr lämna tråden
Ser fram emot en spännade fortsättning i morgon
Godnatt på er(y)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner... :surprised:
En norsk lärling, är ungefär lika smart som en stockholmare...;)
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Ny dag nya förutsättningar... är alla beredda med block och penna
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Ny dag nya förutsättningar... är alla beredda med block och penna
Glöm inte popcorn
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
Kan ni skicka en länk till lämplig kontaktor?
 
D
En vvb som går på 400v och som ska styras av ett z-waverelä
 
D
Ja, en nibe eminent 100l. Den ska kopplas in såhär:

El-schema för koppling av Nibe Eminent 100L vattenvärmare med termostat och elpatron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Fy vad jag hatar dåliga instruktioner ... :mad:
"...Anslutas med fast installation (2x400V)"

Hur ska man tolka det?
Ja iom att jag vet hur det ska anslutas så kan jag översätta det tvetydiga budskapet, men dåligt är det ändå ...!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.