37 179 läst ·
493 svar
37k läst
493 svar
Hjälp med inköpslista
Man lägger väll in 400v i ykoppling på spolen å nollan under som sedan drar kontaktorn lägger bara in 1 fas på primärsidan vips 400 till 230U Uffe A skrev:
Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner...
Redigerat:
Med risk för att någon gör som en norsk lärling jag jobbade med så har jag lärt mig att inte skoja om änns det mest uppenbara ... jag trodde han hade gått i skolan så jag skämta å sa att fas/tändtråden var g/g .. han kopplade efter mina instruktioner...U Uffe A skrev:
Papphammar666 skrev:
Man måste verkligen säkerställa att den som ska göra det har förståelse och inser att det är ett skämt
Nu måste jag tyvärr lämna tråden
Ser fram emot en spännade fortsättning i morgon
Godnatt på er
En norsk lärling, är ungefär lika smart som en stockholmare...Papphammar666 skrev:
Ny dag nya förutsättningar... är alla beredda med block och penna
Den ska styra en VVB?
Enkel resistiv last, max 10A (väl?)
Du kan köra med en väldig enkel och billig, t.ex. denna från malmbergs
3279272
https://www.elbutik.se/product.html/installationskontaktorer?category_id=1825
Enkel resistiv last, max 10A (väl?)
Du kan köra med en väldig enkel och billig, t.ex. denna från malmbergs
3279272
https://www.elbutik.se/product.html/installationskontaktorer?category_id=1825
Fy vad jag hatar dåliga instruktioner ... 
"...Anslutas med fast installation (2x400V)"
Hur ska man tolka det?
Ja iom att jag vet hur det ska anslutas så kan jag översätta det tvetydiga budskapet, men dåligt är det ändå ...!
"...Anslutas med fast installation (2x400V)"
Hur ska man tolka det?
Ja iom att jag vet hur det ska anslutas så kan jag översätta det tvetydiga budskapet, men dåligt är det ändå ...!
