D
Jag behöver inte veta hur det ska kopplas in utan bara vilken kontaktor jag behöver till 2x400v 3kw
 
Mikael_L
Malmbergs andas lite lågbudget (som märke), så vill du kan du välja vad som helst med 230V spolspänning och minst 2 brytande kontakter som tål minst 10A. (iom att det är en resistiv last (VVB) så behöver du inte bry dig om angivna kW för motorlaster eller snålare delspecar angivna för något AC-23 eller annan utilization categori).

Med enklare ord, finns det angivet 10A (eller mer) någonstans i specen så duger det.
Ska man köra induktiva eller kapacitiva laster (elmotorer, transformatorer, lysrörslaster etc) så måste man ta en annan hänsyn, men inte här.

Jag har själv satt upp någon Malmbergs kontaktor då och då, jag tycker det verkar vara bra "bang for the buck", det är ju inte direkt någon komplicerad produkt, och det är väl inga kända märken som heller tillverkar dem själva, utan alla köper väl från någon kina-fabrik ... :thinking:
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Skön vändning från inköpslista normcentral till kontaktor vvb .. men som sagt önskar dig all lycka
 
Men precis varsomhelst som heter kontaktor och har 230 spole.
Det är sju och en halv ampere som ska brytas.
jag sätter aldrig in annat än Sneider.

Protte
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tack hörni!

Tekniska specifikationer för olika kapaciteter av elektrisk utrustning med volym, spänning och effektdata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



10 a vid 3kw
 
Mikael_L
Mikael_L
D Derbyboy skrev:
10 a vid 3kw
Var fick du det ifrån?
3kW blir 7,5A vid 400V, vare sig mer eller mindre.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
Med risk för att bli lynchad så ska kontaktor sitta i en tredje central i krypgrunden. Den existerar redan, byggd och driftsatt. Där kör jag bara Malmbergs.

så Malmbergs blir finfint!
 
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Var fick du det ifrån?
3kW blir 7,5A vid 400V, vare sig mer eller mindre.
står i i bruksanvisningen: erforderlig säkring vid 3kw 10a
 
D Derbyboy skrev:
Kan ni skicka en länk till lämplig kontaktor?
Jag har en hemma som du kan få gratis men då får du komma hit och hämta den
 
D
Tack men du måste bo bra nära för att de ska va lönt.
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Jag har en hemma som du kan få gratis men då får du komma hit och hämta den
Bor du Långt från sthlm?
 
Mikael_L
D Derbyboy skrev:
står i i bruksanvisningen: erforderlig säkring vid 3kw 10a
Ja det står "säkring" , inte vad VVB drar.
 
D
Har aldrig skrivit vad den drar
 
D Derbyboy skrev:
Tack men du måste bo bra nära för att de ska va lönt.
För all sveda å verk som du fått utstå så kan jag fixa en malmberg kontaktor jag med men då gäller samma här .. du måste åka hela vägen hit
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.