D
Papphammar666 lilllasrne skrev:
Dum nog så läste jag alla 15 sidor ... jag tvivlar också på att någon elektriker finns med i bilden för jag fattar inte vad problemet är .. denna kommer hem till dig i 5 min kollar matrial köper kommer tillbaka skruvar upp lämnar garanti ...

Varför köpa själv ?? Varför lägga 15 sidor på att fråga oss än att bara fråga "elektrikern"

Om det nu bara skulle ta 5 minuter för en elektriker att säga vad jag ska köpa alt. Beräkna vad som behöver köpas för att koppla in en hel villa så borde forumet kunna lösa frågan på 15 sidor kan man tycka. Jag vet inte vilken information elektrikern skulle kunna få på dessa 5 minuter som kag inte kan ge er för att besvara frågan.

D Derbyboy skrev:
Om det nu bara skulle ta 5 minuter för en elektriker att säga vad jag ska köpa alt. Beräkna vad som behöver köpas för att koppla in en hel villa så borde forumet kunna lösa frågan på 15 sidor kan man tycka. Jag vet inte vilken information elektrikern skulle kunna få på dessa 5 minuter som kag inte kan ge er för att besvara frågan.
Svaret är enkelt ... kallas nödvändig kännedom om anläggningen...

• Gilla
Violina
  • Laddar…
D
Det tar inte fem minuter. Tar betydligt längre tid. Det är en renovering och utbyggnad av befintlig el.

Skit sak samma jag blir bara bedrövad av den här tråden.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Det tar inte fem minuter. Tar betydligt längre tid. Det är en renovering och utbyggnad av befintlig el.

Skit sak samma jag blir bara bedrövad av den här tråden.
Vad är det som ska göras?

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Trådstartaren (TS) blir bedrövad av sin egen tråd:thinking:

Tänk nu så här, om du får alla svar här som du önskar och fyller gottepåsen med det. Sedan kommer din elektriker och säger att det där kan vi inte koppla in, vad gör du då?

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Trådstartaren (TS) blir bedrövad av sin egen tråd:thinking:

Tänk nu så här, om du får alla svar här som du önskar och fyller gottepåsen med det. Sedan kommer din elektriker och säger att det där kan vi inte koppla in, vad gör du då?
Ofta gillar man ett fabrikat före andra och även om inköpet blir dyrare .. så blir det billigare och bättre utfört jobb iom att det är något hen är van med

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Ofta gillar man ett fabrikat före andra och även om inköpet blir dyrare .. så blir det billigare och bättre utfört jobb iom att det är något hen är van med
Har varit hos folk som själva köpt elmaterialet på Biltema och tycker de gjort ett kap prismässigt. Att det däremot är pilligare och tar längre tid att byta elmaterialet än Schneider spelar mindre roll

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Har varit hos folk som själva köpt elmaterialet på Biltema och tycker de gjort ett kap prismässigt. Att det däremot är pilligare och tar längre tid att byta elmaterialet än Schneider spelar mindre roll
:love::heart:

Exempel b..tema 4vägs som inte är färdiga mellan brunnarna ❤❤❤

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Bekymmersamt att kvaliteten på arbetet är beroende av huruvida elektrikern är van vid en viss tillverkares produkter eller inte.

• Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
jbr jbr skrev:
Bekymmersamt att kvaliteten på arbetet är beroende av huruvida elektrikern är van vid en viss tillverkares produkter eller inte.
Kvalitén på det utförda arbetet blir knappast lidande men kunden tycker hen gjort ett bra pris på billigt elmaterial som tar längre tid att koppla än exempelvis schneiders system som är dyrare.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Kvalitén på det utförda arbetet blir knappast lidande men kunden tycker hen gjort ett bra pris på billigt elmaterial som tar längre tid att koppla än exempelvis schneiders system som är dyrare.
Jaha, men då får väl kunden göra som alltid, dvs. betala för tiden det tar.

Nu var dock min kommentar riktad till @lilllasrne som skrev
"...och bättre utfört jobb iom att det är något hen är van med"

• Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
jbr jbr skrev:

Ok, sorry

• Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
jbr jbr skrev:

Jag förstår dig till viss del men sen har du det där när saker går sönder å dom ringer för att berätta att hen minsan har betala x tusen för 3månader sen och nu ska jag fixa det gratis ..

Nr 2 .. mitt argument är att jag tycker jag gör ett bättre jobb med (min favorit) exxact än med andra märken som inte änns har snabb utan skruv

(Ps jag jobbar /säljer ej schneider) :rofl:

Jag förstår dig till viss del men sen har du det där när saker går sönder å dom ringer för att berätta att hen minsan har betala x tusen för 3månader sen och nu ska jag fixa det gratis ..

Nr 2 .. mitt argument är att jag tycker jag gör ett bättre jobb med (min favorit) exxact än med andra märken som inte änns har snabb utan skruv

(Ps jag jobbar /säljer ej schneider) :rofl:
Att prylar går sönder är en helt annan sak och det har ju inte med det här att göra.
Problemet är snarare att du säger att du inte gör ett lika bra jobb om du inte får jobba med materiel du är van vid.

Tycker du det är svårt att hantera andra produktserier än din favorit så kan det såklart vara problematiskt eftersom en betalande kund kan ha önskemål som inte sammanfaller med dina önskemål.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.