Och detta bör den tänkta elektrikern kunna råda i. (Om hen nu finns, vilket jag tvivlar på)

• Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
D
Varför tror du inte han finns?

D Derbyboy skrev:
Varför tror du inte han finns?
Om du nu känner en elektriker som bor nästgårds och ska göra installationen åt dig så är det ju han som sitter på svaren angående alla dina frågor. Varför frågar du inte honom om vad du ska köpa???

Antingen är det så att denna elektriker är en hittepåkille eller annars är han lika mycket elektriker som du själv.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
E
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Om du nu känner en elektriker som bor nästgårds och ska göra installationen åt dig så är det ju han som sitter på svaren angående alla dina frågor. Varför frågar du inte honom om vad du ska köpa???

Antingen är det så att denna elektriker är en hittepåkille eller annars är han lika mycket elektriker som du själv.
We mustn't disturb the delicate Genius!
Man i röd jacka och glasögon sitter vid ett dinerbord ser irriterad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
TechChad och 3 till
  • Laddar…
D
Jag har besvarat påståendet ett otal gånger.

hjälp till eller surfa vidare

E El-Löken66 skrev:
We mustn't disturb the delicate Genius!
[bild]
Va fas(en) har du hittat en bild på hen?

• Haha
Violina
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Jag har besvarat påståendet ett otal gånger.

hjälp till eller surfa vidare
Elektriker eller inte spelar ingen roll för vilka råd du får här men du skriver att det är viktigt att spara kronor och detta kan endast ske om du lyckas pricka exakt allt du behöver ha installerat. Men elektrikern kanske räknar med att ta en liten runda och eventuellt komplettera, men generellt tror någ många att den som ska installera skulle uppskatta dessa rådfrågningar.

Lycka till i vilket fall.

D
Han kommer komma flera gånger så vi hinner nog prata ihop oss.

vill bara ha en säck som han kan börja med.

Jag har skickat första beställningen nu så får jag ta resten sen.

Om du känner dig lurad på Ahlsells listpris + 20% så kan man fråga sig varför du just måste köra med Hager när de är så mycket dyrare än exempelvis Rogy som finns på Elbutik.

Om Elektriker Patrik existerar borde han som är företagare skaffa konto på Malmbergs och köpa dina elprylar till listpris och då blir det dessutom billigare än hos Elbutik

• Gilla
Violina
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Han kommer komma flera gånger så vi hinner nog prata ihop oss.

vill bara ha en säck som han kan börja med.

Jag har skickat första beställningen nu så får jag ta resten sen.
Vad fick du ner i gottepåsen?

D
En hel jävla massa fick jag ner i gottepåsen.

Jag känner mig lurad om jag får betala 200 kr per meter för en kabel som jag kan köpa för 50 kronor metern på elbutil.se.

Dum nog så läste jag alla 15 sidor ... jag tvivlar också på att någon elektriker finns med i bilden för jag fattar inte vad problemet är .. denna kommer hem till dig i 5 min kollar matrial köper kommer tillbaka skruvar upp lämnar garanti ...

Varför köpa själv ?? Varför lägga 15 sidor på att fråga oss än att bara fråga "elektrikern"

• Gilla
  • Haha
Violina och 2 till
  • Laddar…
D
Om du nu har läst tråden så har du även svaret på den fråga du ställer. Några har hjälpt mig framåt andra har undrat varför jag inte frågat elektrikern. Det sistanämnda har mest varit irriterande. Nästa gång skriver jag nog att jag ska koppla in det själv även om så inte är fallet.

Jag skulle aldrig koppla in en anläggning själv. Jag vill att elektrikern ska fasbalansera och mäta innan den tas i drift.

D
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
vad är det för kabel så kan du få ett pris av mig
N1xv 5G6

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.