333 302 läst ·
467 svar
333k läst
467 svar
Hjälp har en riktigt jobbig granne!
Kortfattat om det som hänt kronofogden har trätt in och han har fått ett föreläggande. Alla saker är flyttade förrutom grus avloppsrör belysning etc. Men han har tagit detta åt sig men ändå överklagat och menar på att jag skulle kunna komma förbi hans skopa han ställde upp (dock inte med min bil om jag velat köra längre än bara förbi än bara skopan då dvs bifogar bild och det är inte slätt å fint som det ser ut utan stora stenar gömda) att han är oskyldig till vandaliseringen.... Scck...... Och påpekat gränsdragningen på bifogade bilder till kfm på millimetern trots att markeringarna syns tydligt under min streckade linje... Fortsättning följer när jag vet mer.. 
Ledsen om det tar tid mellan svaren men vi bor inte i det snabbaste samhället tyvärr och ska man följa lagen så måste man ha tålamod :/ men kommer skriva mer så fort det händer något och självklart så läser jag allt som skrivs och ger mig tips och idéer i ärendet 
Bra att det händer något i alla fall, det är ju en positiv förändring och visar att grannen trots allt är mottaglig i någon mån.
Har han inkommit med något svar till KFM, förutom "tyckandet" om tomtgränsen? Vad har han för argument?
Överklaga har han ju rätt att göra, men förhoppningsvis upphör dumheterna med deponi och skadegörelse, nu när han har myndigheterna som motpart.
Har han inkommit med något svar till KFM, förutom "tyckandet" om tomtgränsen? Vad har han för argument?
Överklaga har han ju rätt att göra, men förhoppningsvis upphör dumheterna med deponi och skadegörelse, nu när han har myndigheterna som motpart.
Har KFM sagt något om skopan?
Vad säger grannen? Om det inte är hans skopa, kan du ju sälja den. Om det är hans skopa, vad gör den på vägen?
Jag skulle även ringa polisen och säga att det är bråttom. Vad händer om det brinner hemma hos dig? En brandbil kommer ju inte förbi skopan så då brinner ditt hus ned.
Vad säger grannen? Om det inte är hans skopa, kan du ju sälja den. Om det är hans skopa, vad gör den på vägen?
Jag skulle även ringa polisen och säga att det är bråttom. Vad händer om det brinner hemma hos dig? En brandbil kommer ju inte förbi skopan så då brinner ditt hus ned.
Det ser ut som hydraulslangar där.
Om det börjar droppa lite där så fraktas kanske skopan bort fort som bara den ifall det anmäls till miljöenheten?
Och någonstans finns det väl hydraulolja att köpa ... Ja jag tänkte för grannens skull då givetvis, när det verkar ha läckt ut lite ...
Om det börjar droppa lite där så fraktas kanske skopan bort fort som bara den ifall det anmäls till miljöenheten?
Och någonstans finns det väl hydraulolja att köpa ... Ja jag tänkte för grannens skull då givetvis, när det verkar ha läckt ut lite ...
Nja, grannen har ju vidhållit att det är hans sopa i och med att han överklagat att den ska få stå kvar för att den inte är i vägen.
Du kan få låna några simplex stenspräckarpatroner av mig att lägga under kortsidan på skopan vid vägänden, då kommer den nog att slå en fin volt in i skogen, å där kan den ju få ligga ett tag
Du kan få låna några simplex stenspräckarpatroner av mig att lägga under kortsidan på skopan vid vägänden, då kommer den nog att slå en fin volt in i skogen, å där kan den ju få ligga ett tag
Men jag förmodar att grannen inte bara har med KFM att göra nu, utan även svarar inför polisen och den utredning jag antar pågår kring olika begågna brott.
Har han lugnat sig lite och inte hittat på fler hyss under den senaste tiden?
Har han lugnat sig lite och inte hittat på fler hyss under den senaste tiden?
Gick det inte att få ett interimistiskt beslut om handräckning vad gäller skopan? Den måste bort tills vidare och vill grannen ha den där får han visa att han får ha den där innan han får ställa tillbaka den. Med tanke på omständigheterna låter det som det rimligaste.
Hur kommer det sig att fogden dröjer med detta, eller inte tar ett interimistiskt beslut?
Hur kommer det sig att fogden dröjer med detta, eller inte tar ett interimistiskt beslut?
Jag säger att det är lätt att vara efterklok. I de allra flesta fallen kommer man nog överens när övertrampet påpekas. Visst skulle det just i detta fall kunnat vara effektivt att reagera snabbt och hårt, men i de flesta fallen skulle man ju själv bli ett större skithål ..Martin_B skrev:Här ser man också hur betydande det i vissa fall kan vara att agera snabbt och kraftigt. [..] effektivt att vara väldigt bestämd och prompt redan från början, så fort man märker att "motståndaren" inte är respektfull på ett normalt sätt eller inte har ett normalt disciplinerat uppträdande.
Annars finns det stor risk att motståndaren känner att den kan köra över en som den behagar