stefaner skrev:
Det undrar jag också. Trist om TS inte återvänder och uppdaterar oss hur det fortlöper när man ändå tagit sig igenom hela tråden.
För att återknyta till postaren ovan så kanske lite hårdare moderering vore på sin plats, blir en hel del offtopic och upprepningar i en så lång tråd.

Avslutningsvis kan jag tycka att som trådskapare har man ett moraliskt ansvar att åtminstone återvända och meddela att någon fortsättning inte följer om så skulle vara fallet.
TS skrev senast för 6 dagar sedan, och har gett mycket feedback. Tycker han/hon (hen....) varit mycket aktiv i debatten, sen att det spårar ut ang ett och annat är ju irriterande.....

Hoppas upplösningen kommer, men om det kommit in i ett juridiskt skede kan det vara klokt att inte skriva om det på nätet innan allt är klart.

• Gilla
Atom och 2 till
  • Laddar…
TS har inte varit inloggad sedan kort efter sitt senaste inlägg, så han är säkert upptagen med något och återkommer så fort han kan eller det finns mer att berätta.

Hoppas vi :)

Hej alla lugn jag har inte glömt bort er har bara haft mycket att göra på jobbet och en massa telefon samtal med alla instanser. Har inte haft så mycket att tillägga på sista tiden väntar lite på en massa svar och om min hrmf kära granne ska ens göra ett försök att visa att han ens har en tanke på att återställa allt. Tror han fått en tillsägelse av vägföreningen då han rensat bort det mesta som stod på allmäningen. Dock har allt det han flyttat hamnat på min tomt. Lovar att informera så fort jag har något konkret att komma med :) trevlig helg så länge

• Gilla
El_konsult och 5 till
  • Laddar…
Det märkligaste är att men får olika svar beroende på vem man pratar med på samma instans tex kommunen den ena har redan gett mig ett muntligt ja på att bygga staket under dessa omständigheter som råder å den andra säger att jag måste söka strandskyddsdispens och det är inte lätt att få? Den ena säger att grannen kommer bli fälld 2 gånger för trädfällningen av kommunen och av mig? Förstår inte riktigt själv vad som gäller förns jag har fått det på papper.....

• Gilla
El_konsult och 1 till
  • Laddar…
Ett vanligt staket mellan era tomter kan du ju bygga, det är isåfall några meter närmast vattnet som allmänheten eventuellt ska ha tillgång till. Där får förståss din granne inte ha något heller.

Men att han flyttar saker från allmänningen till din tomt måste du genast sätta stopp för!!!

Prata med vägföreningen och fråga hur de agerat för att få din granne att dansa efter deras pipa, så får du kanske några tips.

Har du fått några beslut från fogden om handräckning? Eller nåt besked om när det kan komma? Och när verkställighet kan tänkas ske i så fall?

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Martin_B
thomasx skrev:
Prata med vägföreningen och fråga hur de agerat för att få din granne att dansa efter deras pipa, så får du kanske några tips.
Det mest troliga är att grannen helt enkelt har mer respekt för vägföreningen än TS, då han ser vägföreningen som ett större "hot", ifall han nu inte skulle "dansa efter deras pipa".
Så är det nog ofta när "gärningsmannen" är feg, vilket grannen i detta fall verkar vara.

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Glädjande ändå att han har förmågan/viljan att rätta sig efter regler. Ingen fullständig haverist med andra ord. Ett välformulerat brev från TS via ombud skulle kanske få effekt...

• Gilla
Inger Norgren
  • Laddar…
TS har ju haft myndigheter där för att sätta ut tomtgränsen, vilket grannen inte bryr sig om, så han struntar ju uppenbarligen i vad myndigheterna säger i det fallet. Även om grannen kanske har större respekt för vägföreningen än för en enskild granne, så antyder ju det faktum att han struntar i vad en myndighet säger att det ändå kan finnas något för TS att hämta i vägföreningens agerande. De kanske också har haft strul med att få honom att göra som de säger men redan har skridit till verket med handräckning och "hot" om verkställighet från fogden, och det kanske är det som fått grannen att till sist rätta in sig i ledet. Då är det ju ett stort stöd för TS att få veta detta och få tips och råd från dem i vägföreningen som jobbat med detta. Därtill är det så klart bara bra i största allmänhet att utveckla ett gott förhållande till övriga medlemmar i vägföreningen, som också är TS grannar i någon mening.

Jag har rensat bort lite ovidkommande inlägg om Lantmäteriet ur tråden. Håll er till ämnet!

• Gilla
jonny74 och 2 till
  • Laddar…
Hej
Jag har följt denna tråd och undrar hur det går för trådskaparen? Det har varit tyst ett tag nu. Hoppas det går i rätt riktning.

• Gilla
MrTobbe och 2 till
  • Laddar…
Hej alla glada nu är jag tillbaka det har varit väldigt mycket att stå i sen sist. Suck och angående grannen så har allt eskalerat ordentligt kommer inte att avslöja här innan det har hänt ifall han skulle hitta detta och ligga steget före. Har sedan sist fått mina nya utemöblerna sönderslagna... utomhusbelysningen sönderslagen... Och gissa av vem :mad: har som sagt tidigare kameraövervakning och det visste inte min kära granne förns efter vandaliseringen av min tomt och han har enligt uppgifter polisanmält mig för att jag filmar olagligt. Dock så har jag all rätt på min sida så då snodde han min kameraövervaknings skylt för att få bevisen ogiltig förklarade...

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Gav honom då en vecka att flytta sina saker och återställa min tomt. Då fick jag en skopa parkerad på min uppfart fylld med sandningsutrustning för att den ska bli för tung för att kunna flyttas på med bil...

• Gilla
El_konsult
  • Laddar…
Men huga, vilken lurk till granne. Förhoppningsvis kan du stämma honom till den grad att kronofogden mäter ut hans hus, alt att det blir en förlikning som innebär att han flyttar.

Vandaliseringen borde åklagare bedöma hårdare än vanlig skadegörelse i och med att det handlar om att trycka till dig. Kanske läge att snacka med en advokat som målsägarbiträde som kan hjälpa dig att få grannen maximalt straffad?

• Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
Fruktansvärt tråkig läsning. Se till att du hela tiden håller dig på rätt sida om vad som är tillåtet eller inte, så att du har tidd på det torra och kan gå med högburet huvud.

• Gilla
jonny74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.