Inte behöver man riva allt i ett badrum bara för att golvvärmekabeln är trasig!
 
Kinslayer skrev:
Inte behöver man riva allt i ett badrum bara för att golvvärmekabeln är trasig!
nepp........det brukar räcka med att ta upp en platta....efter man har kikat över golver med en värme kamera
 
beror välan på om golvvärmekabel´n är på rätt sida av fuktspärren?
 
TiGGrE skrev:
beror välan på om golvvärmekabel´n är på rätt sida av fuktspärren?
Rätt sida ? om det är riktigt gjort så skulle du i så fall behöva försiktigt gå på kabeln underifrån för att inte punktera fuktspärren !!!
I och med att det är ett badrum med den viktiga fuktspärren så blir det mig veteligen till att riva.... :(
Jag ser inte hur man skulle kunna "lappa" en fuktspärr vid håltagningen ?

Men det kanske finns nån specialare för detta som en duktig plattsättare känner till !

http://www.tycothermal.com/sweden/swedish/floor_heating/installation/t2red/default.aspx

Lycka till ! :-/
 
heh... rätt sida i det här fallet skulle vara ovan fuktspärr

menade inte rätt sida som att det finns rätt och fel
 
Mätte 8-17 volt mellan brunnslock och blandare, det känns i duschen det! Nu är alltihopa avstängt.
Det låter ju läskigt, det kunde ju precis lika gärna ha varit 230V, beror bara på hur långt från matningen felet sitter. Har du inte jorfelsbrytare på golvvärmen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.