5 620 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Hemmapulare med nödig kännedom?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 453 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 453 inlägg
Detta är vad jag också skulle vilja se en förändring av. Jag tycker systemet är SÅ föråldrat.Mikael_L skrev:.....................................
Personligen tycker jag dagens behörighetssystem är dåligt, föråldrat och uppfyller inte elsäkerheten på bästa sätt. Det är mer skrivet för att skydda skrået än att skydda oss mot elens skadeverkningar.
Vi får se vad EU-medlemsskapet leder till på sikt, förhoppningsvis någon modernisering.
Och varför har vi så olika regler i olika länder? Ska folk i ett land ha så mycket mer kunskap så att dom få fixa själva och ett annat sitter helt i skråets knä??
Men jag gissar att snart kommer kommentarer här om hur dåligt det är i andra länder och hur farligt dom lever och hur bra vi har det här i sverige.....
The Stills, du som tydligen har lite insikt i olika länders system kanske kan förklara för oss andra vilka skillnaderna är. För det är väl så att ALLA länder har lite olika sätt att försöka skydda människorna och hålla nere olyckor ( inte bara inom el). Vad som skulle vara intressant är hur det fungerar i respktive land och hur deras olycks/tillbuds statistik ser ut. Själv har jag verkat i relativt begränsad tid och begränsade länder för att ha en klar bild av alla andra länders system.
För att man tycker att ett system är dåligt betyder ju inte per automatik att ett annat är bättre. För det är väl inte så att det mer handlar om några ideologiska idéer än om säkerheten.
För att man tycker att ett system är dåligt betyder ju inte per automatik att ett annat är bättre. För det är väl inte så att det mer handlar om några ideologiska idéer än om säkerheten.
Kan ingen bara stänga tråden? Mig veterligen finns det tyvärr ingen sammanställning rörande vad man får och inte får göra i olika länder rörande el och garanterat ingen skadestatistik som är värd namnet dvs vetenskapligt gjord.
Gillar man inte läget så finns det flera alternativ och jag orkar inte ens dra upp dem eftyersom de torde vara självklara nu.
/Kent
Gillar man inte läget så finns det flera alternativ och jag orkar inte ens dra upp dem eftyersom de torde vara självklara nu.
/Kent
Klicka här för att svara