2 809 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Har jag räknat rätt, blir det inte mer för tätskiktet?
Glömde nämna att jag köpte mitt klafs & dyl på lokala Woody-affärn, är inte LIP, utan Ardex SK-1 system. Hade förmodligen sänkt priset en bit om jag beställt. LIP tätremsa verkar ju mycket billigare än Ardex!
Jag köpte först en 50M rulle, och den gick lös på 1300 pix, å sen fick jag komplettera med en 10M för några hundringar till.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Du kommer som sagt att behöva ca. 70kg VS30, ca 50m fiberremsa VT. Vet inte varför du räknar med den billiga versionen alls, den ingår inte i systemet.
Du har räknat med 4 manschetter för prisolrör, hur får toan vatten?
Kakelfix, du bör räkna med över 100kg, dvs 5 st 25kg säckar.
Du har tagit upp 10st OSB skivor, dessa får inte förekomma i våtrumsväggar. Däremot så måste du ha någon form av våtrumsgips eller liknande. Om vi räknar på 3x3 m badrum så behöver du 14 st, de kostar 300 - 400 kr st. Detta förutsätter att du reglar väggarna cc30, annars får du räkna med dubbla skivor.
Du har tagit upp 10st OSB skivor, dessa får inte förekomma i våtrumsväggar. Däremot så måste du ha någon form av våtrumsgips eller liknande. Om vi räknar på 3x3 m badrum så behöver du 14 st, de kostar 300 - 400 kr st. Detta förutsätter att du reglar väggarna cc30, annars får du räkna med dubbla skivor.
Hmm, du har nog blandat ihop mina uppgifter med trådskaparens (Orca2009). Jag har mindre badrum än Orca2009. Men det är riktigt, toa-prisolen glömde jag.hempularen skrev:Du kommer som sagt att behöva ca. 70kg VS30, ca 50m fiberremsa VT. Vet inte varför du räknar med den billiga versionen alls, den ingår inte i systemet.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Ja sorry.
Klicka här för att svara