H Hochiha skrev:
Det här gnället är skälet till att det är svårare att få tid hos elektriker än tandläkare.
Haha. Jag kan tänka mig hur mycket extra jobb det företaget har. Min chef höll på i flera veckor med rot de första gångerna för att skriva och få in rätt. Han blev så sur i början att han satte 50% rabbat istället bara för att slippa det. Men kom fram till efter ett tag att han var tvungen att lära sig det.

T T-O skrev:
Jag betalar gärna för utfört arbete men i detta ingår som jag ser det en korrekt fakturering. Det är av den anledningen som företag får ta ut faktureringsavgift. Så jag förstår inte vad problemet är för er företagare. Vill ni ha betalt så får ni ju fakturera korrekt.
Jo, kan hålla med att han borde göra rätt.

Det är dock din skyldighet att betala 3000 kr till din motpart..

Förstår att han skickar påminnelse när du inte betalat något alls.

• Gilla
Hep och 8 till
  • Laddar…
H
T T-O skrev:
Huvudfakturan bestred jag i juni månad. Vet faktiskt inte varför han skickat en påminnelseavgift med tanke på att jag bestridit fakturan. Rimligen borde han väl gå till inkasso om jag bestrider fakturan? Han har tyvärr inte alla hästar i stallet. Kollade upp honom på Lexbase och han har åkt dit för snatteri och då är det en vuxen man på 40+ vi pratar om. Hade jag vetat detta innan hade jag aldrig ingått avtal med vederbörande.
Prata med konsumentvägledaren på kommunen och Hallo Konsument.
Själv hade jag bestridit fakturan som du gjort och tagit en kopia. Även skickat det på mail, gärna med ett foto på fakturan. Hade även skrivit vad ni kommit överens om och att de skickar en korrekt faktura med du tillägger att inget betalas förrän du har fått en korrekt faktura. Det är bra att ha bra underlag om det går vidare. Det finns även gratis juridisk rådgivning via Villaägarna, är du inte medlem så gå med, under 500,00/år.

A
T T-O skrev:
Avtalat belopp är 3000 kr inklusive moms. Han har fakturerar 2800 exklusive moms. 3000 kr inklusive moms motsvarar 2250 kr exklusive moms.
Hmm, oavsett allt annat så bör du väl lära dig räkna själv? 3000kr inklusive moms är ju 2400kr ex moms.
(och ditt 2250kr ex.m blir 2812,5kr ink.m. Och hans 2800kr ex.m blir 3500kr ink.m)

• Gilla
GoC
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.