6 317 läst ·
257 svar
6k läst
257 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Hon är en han, vilket du borde kunnat lista ut...I IS49 skrev:
Om ljugande är konsekvent så borde det vara trivialt för dig att konkretisera, men det lyckas du inte med.I IS49 skrev:
Kan du konkretisera vad du menar är lögnen om att KD har makten över sjukvården, när det är en representant för KD som är sjukvårdsminister?
Är du säker på att det inte är du som är okunnig?I IS49 skrev:
Du skriver om att "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det" till exempel.
Du verkar inte veta veta att det finns flera fackförbund, du verkar inte veta vilket/vilka av dem du avser, du verkar inte veta att det länge (sedan 1800-talet) funnits en koppling mellan S och LO och du verkar inte sätta dig in i vad ett förbund du är medlem i och betalar pengar till gör...
Jag har medvetet valt att inte vara med i ett fackförbund någonsin under hela mitt yrkesliv, eftersom jag just tog reda på fakta och inte blev överraskad.
Jag börjar mer och mer se hela det politiska systemet som en välregisserad teater, vill minnas att Mark Twain skrev något i stil med: "tror ni verkligen ni hade fått rösta om det haft någon verklig betydelse"H hempularen skrev:Oavsett hur ointresserad du är för politik. Så ärjag övertygad om att det finns något parti eller politisk ideologi som du absolut inte vill bli styrd av. Att då inte rösta är en halv röst för det du absolut inte vill se ha makt.
Det finns oerhörda mängder med människor i världen som offrar allt för rätten att rösta. Att vi som nu får rösta, struntar i det är respektlöst.
Man kan även se vägran att rösta som ett underkännande av hela det rådande politiska systemet och en vägran att ge det legitimitet.
Vissa länder har ju systemet med röstplikt med böter vid vägran men den som inte vill delta i spelet skriver då bara sin innersta mening om regimen på en blank valsedel och fullgör därmed den plikt han ålagts.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Fairlane skrev:
Hon är en han, vilket du borde kunnat lista ut...
Om ljugande är konsekvent så borde det vara trivialt för dig att konkretisera, men det lyckas du inte med.
Kan du konkretisera vad du menar är lögnen om att KD har makten över sjukvården, när det är en representant för KD som är sjukvårdsminister?
Är du säker på att det inte är du som är okunnig?
Du skriver om att "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det" till exempel.
Du verkar inte veta veta att det finns flera fackförbund, du verkar inte veta vilket/vilka av dem du avser, du verkar inte veta att det länge (sedan 1800-talet) funnits en koppling mellan S och LO och du verkar inte sätta dig in i vad ett förbund du är medlem i och betalar pengar till gör...
Jag har medvetet valt att inte vara med i ett fackförbund någonsin under hela mitt yrkesliv, eftersom jag just tog reda på fakta och inte blev överraskad.
Du är hopplös att diskutera med. Du förvränger all jag skriver och det gör saklig debatt omöjlig.Fairlane skrev:
Du hat tydligt bevisat sátt du inte vet något om facket men du väljer arr feltolka. Det är förmodigen avsiktligt.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 026 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 026 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Jag förvränger inget, kan försöker få svar på enkla frågor.I IS49 skrev:
Du verkar tro att "S ljuger om allt" är samma sak som en saklig debatt.
Jag vet ju inte ens vad du avser när du skriver "facket", eftersom du inte klarar av att precisera det hela.I IS49 skrev:
Jag har tvärtom visat att jag förstår att det finns flera fackförbund (visste du ens det?) och att de inte alla kan kopplas till S (visste du det, om du mot all förmodan visste att det fanns mer än ett). Vet du ens vad ditt fackförbund heter?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Enig, jag vill inte heller att populistiska partier ska ha någon makt.I IS49 skrev:
Det finns ett parti som brukar beskrivas som högerpopulistiskt också...
Så har du kommit på vad du menar när du skriver "facket" nu? Är det en centralorganisation och isåfall vilken eller ett specifikt förbund och isåfall vilket? Eller vet du inte och bara kallar andra okunniga för att komma undan "svåra" frågor?
Men då är det väl skönt att det finns de som hellre skiter i status än går arbetslösa...N Nalleman64 skrev:
"Först tar de där invandrarna våra kvinnor & sen våra jobb, och så är a-kassan så låg att man inte kan åka till Thailand & supa sig full".
Ska f.n vara arbetslös svensk!"
De som tvingats till ett jobb inom vård och äldreomsorg gör i regel inget bra arbete, nyligen hade Samnytt en lång granskning över missförhållanden med invandrarpersonal som utsatt äldre försvarslösa åldringar för stölder våldtäkter och misshandel.L LaT skrev:
Även om det inte är en majoritet av de anställda invandrarna som missköter sig så är det nog illa och måste med alla medel stävjas.
Vidare bör språkkraven skärpas, många äldre med nedsatt hörsel och kanske demens har mycket svårt att förstå personalens bristfälliga svenska.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Förmodligen är det sällan de som tvingas till ett jobb som gör det bäst, oavsett yrke, oavsett härkomst.B Bitterhetsakademin skrev:
De inhemska har iallafall oftast möjlighet att göra sig förstådda på svenska. Det är inte meningen att åldringar ska lära sig främmande språk för att göra sig förstådda, samma sak gäller även i viss mån inom vården men där får patienterna stå upp för sin rätt och kräva en annan läkare om kompetensen eller språkkunskaperna gör vården bristfällig.Fairlane skrev: