S S.Lindberg skrev:
Vet inte om jag håller med. Risken finns alltid och går självklart upp ju äldre uppdaterat skydd man har.
Risk finns alltid, speciellt med den mänskliga faktorn, sedan får man göra en bedömning utifrån hur stor den är. Att köpa valfri TV skulle jag aldrig tveka på och utifrån min erfarenhet som är "hyfsad" god inom området och även som råd till alla som funderar på att köpa ny oberoende hur "smart" den är.😉

A AndersS skrev:
Risk finns alltid, speciellt med den mänskliga faktorn, sedan får man göra en bedömning utifrån hur stor den är. Att köpa valfri TV skulle jag aldrig tveka på och utifrån min erfarenhet som är "hyfsad" god inom området och även som råd till alla som funderar på att köpa ny oberoende hur "smart" den är.😉
Absolut. Hade själv undvikit tex Xiaomi pga den starka kopplingen till ccp. Dock har de sjukt snygg design ofta, för mig är det svårt att välja bort :/

Skrev ju med delen om egen avvägning av vad som är värt att tänka på men tycker att det är bra om man får med sig fakta att ha i bakhuvudet i alla fall.

Vi jobbade väldigt mycket proaktivt och exempel brukade funka bra mot gemene man.

Z Zorn skrev:
Vilket program blir bättre med ny tv?
Inga. Jag har en 65" men den används i princip bara för barnens tv-spel.

Men jag är heller inte särskilt intresserad av tv och stream. Skiter nästan i hur det ser ut. En bra film är en bra film oavsett om jag ser alla hårstrån/porsäckar eller inte.

• Gilla
S.Lindberg
  • Laddar…
Z Zorn skrev:
Vilket program blir bättre med ny tv?
Hur många exempel vill du ha? Alla filmer jag sett. Alla serier. Och nu börjar F1-kvalet snart. Mycket bättre i 4k på 77”.

• Gilla
S.Lindberg
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Och nu börjar F1-kvalet snart.
Å jag som sitter och väntar på racet kl 19.....🤓

K Kane skrev:
Å jag som sitter och väntar på racet kl 19.....🤓
Javisst fan, det är ju söndag idag. Kvalet kollade jag ju igår. Var tvungen att se det på en 65” så det var inte så minnesvärt.

• Haha
Kane
  • Laddar…
S Skittele skrev:
Lång tråd och har inte läst alla inlägg så kanske är tvåa eller sämre på bollen men OLED har väl fortfarande problem med fastbränning. Så att lämna spelkonsolen och TV på när man lämnar en stund kan vara något som OLEDen inte gillar eftersom skärmsläckaren inte går in. Är det bara vuxna som använder den lär man sig snabbt, men barnen brukar glömma sånt så jag har fått byta panel i min LG OLED. Kommer därför bli QLED nästa gång.
Förlegat det där. Ingen hemma-användare behöver oroa sig för inbränning på OLED längre. Experter har kommit fram till att det krävs 10 000-tals timmar av permanent misshandel för permanenta skador. Inte ens min E8 (2018 årsmodell) får inbränningar vilket 2017 års tydligen kunde få.

• Gilla
Henrik Stv och 1 till
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Skiter nästan i hur det ser ut. En bra film är en bra film oavsett om jag ser alla hårstrån/porsäckar eller inte.
Är betygsskalan enbart "bra" eller "dålig" så kan jag instämma men är skalan lite mer nyanserad så vill jag hävda att alla filmer blir bättre med en bra bild (och bra ljud).

När jag idag ser äldre sk "bra" filmer som blir dåligt uppskalade till 65" och saknar HDR mm (eller om man ser filmen på en äldre 32") och där man knappt ser någonting i mörka scener mm så blir filmen som helhet helt enkelt sämre för mig. Jämför man sen nyare 4K filmer med HDR på en bra tv (4K OLED) så är det som natt och dag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.